تکمیل ظرفیت آزاد هنر

تکمیل ظرفیت آزاد هنر






تکمیل ظرفیت آزاد هنر

در این مقاله به موضوع تکمیل ظرفیت آزاد هنر خواهیم پرداخت. داوطلبان عزیز که در کنکور آزاد و سراسری که از سال 97 به صورت ادغام شده برگزار می شود، موفق نبوده اند، می توانند با مطالعه مقاله پیش رو از راه های دیگر ورود به دانشگاه در رشته مورد نظر مطلع شوند. تکمیل ظرفیت معمولاً به رشته هایی اختصاص پیدا می کند که ظرفیت در نظر گرفته شده برای آن ها تکمیل نشده باشد و بدین صورت فرصت جدیدی به داوطلبان پذیرفته نشده داده می شود تا در این مرحله شانس قبولی خود را بار دیگر امتحان کنند. بنابراین پیشنهاد می کنیم با این مقاله از آیدانیتو همراه ما باشید تا  از شرایط و ضوابط تکمیل ظرفیت آزاد هنر مطلع شوید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد هنر

در سال های گذشته شرط شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد، انتخاب رشته در دانشگاه آزاد بود، بنابراین اگر داوطلبی از مرحله انتخاب رشته آزاد جا می ماند، نمی توانست از این فرصت استفاده کند. اما خوشبختانه این شرط از تکمیل ظرفیت آزاد، در حال حاضر حذف شده است، بنابراین داوطلبان تنها باید در کنکور آزاد شرکت کرده باشند تا بتوانند در مرحله تکمیل ظرفیت نیز شرکت کنند.

زمان تکمیل ظرفیت آزاد هنر

معمولاً تکمیل ظرفیت آزاد هنر در آبان ماه انجام می شود و دانشجویان پذیرفته شده، از بهمن ماه در کلاس های درسی خود حاضر می شوند بنابراین اگر قصد دارید در تکمیل ظرفیت آزاد هنر شرکت کنید، در ماه های آبان و یا آذر،  منتظر شروع ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد هنر باشید.

تکمیل ظرفیت آزاد هنر بدون کنکور

همان طور که مطلع هستید در سال های گذشته، داوطلبان به روش بدون کنکور نیز می توانستند در دانشگاه ها شرکت کنند و بعد از هر دوره از ثبت نام و اعلام نتایج بدون کنکور، تکمیل ظرفیت بدون کنکور آن دوره ارائه می شد. در صورتی که امسال هم تکمیل ظرفیت بدون کنکور برگزار شود، داوطلبان باید رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد را مشاهده و از بین رشته ها به انتخاب رشته بپردازند.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد هنر

داوطلبانی که در تکمیل ظرفیت با کنکور هنر شرکت می کنند می توانند 50 کد رشته محل را انتخاب کنند و این انتخاب در محله تکمیل ظرفیت بدون کنکور به 20 انتخاب کاهش پیدا می کند.

داوطلبان عزیز باید به نحوه ی صحیح انتخاب رشته خود در مرحله تکمیل ظرفیت، توجه بیشتری کنید. با توجه به این که این فرصت، تقریباً مهم ترین و آخرین فرصت داوطلبان خواهد بود، بنابراین باید در اولویت کد رشته های درج شده دقت کرده و انتخاب رشته خود را در این مرحله با توجه به علاقه و شرایط شخصی خود انجام دهید. برای این امر لازم است به استعداد فردی، شناخت کامل رشته ها و دانشگاه های مورد نظر و مسیر رفت و آمد و… توجه کنید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله تکمیل ظرفیت آزاد هنر مقاله ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 را مطالعه کنید.
اگر در مرحله ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد هنر با مشکل رو برو شدید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *