آیدانیتو > تست هوش عددی
رشد و توسعه ی فردی

تست هوش عددی






 


تست هوش عددی

تست هوش یا IQ میزان توانایی شما را برای استدلال و حل مسائل نشان می دهد. در واقع نتیجه این آزمون، بازتاب دهنده این است که در مقایسه با هم سالان تان چه عملکردی از نظر هوشی دارید. اگر چه تست های هوش مختلفی وجود دارند اما حد متوسط IQ در اکثر آن ها صد است و 68% نتایج این تست ها نمره ای بین 85 تا 115 هستند.

در حالی که تست هوش می تواند پیش بینی کننده موفقیت تحصیلی و شغلی باشد، اما الزاماً موفقیت را در زندگی تضمین نمی کند. گاهی اوقات آدم های خیلی باهوش عملکرد عالی ای در زندگی ندارند و آدم هایی باهوش متوسط شکوفا تر و موفق تر می شوند.

تست های هوش انواع مختلفی دارند و یکی از این انواع شناخته شده، تست هوش عددی است.

انواع هوش

اگر بخواهیم به انواع هوش اشاره کنیم، می توانیم بگوییم که هوش ذاتی هوش مستقل از یادگیری است و معمولاً در دوران سالمندی کاهش پیدا می کند. از سویی دیگر هوش اکتسابی مستقیماً به یادگیری و تجربه وابسته است و با افزایش سن افزایش پیدا می کند.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

انواع تست هوش

تست های هوش توسط روانشناسان حرفه ای ساخته و ارائه شده اند. انواع مختلفی از تست های هوش وجود دارند و بعضی از آن ها حاوی خرده تست هایی هستند که توانایی های ریاضی را اندازه گیری می کنند و تست هوش عددی اند یا اینکه مهارت های زبانی، حافظه ای، استدلالی و سرعت پردازش اطلاعات را بررسی می کنند.

نمرات این خرده تست ها با نمره کلی تست IQ ترکیب می شوند. از مهم ترین تست های هوش می توان به این آزمون ها اشاره کرد.

  • تست هوش وکسلر برای بزرگسالان
  • تست هوش وکسلر برای کودکان
  • تست هوش استفورد- بینه
  • تست توانایی های شناختی وودکاک- جانسون

باید به این نکته توجه کرد که با وجود اینکه آدم ها در گفت و گوهای روزمره شان به IQ پایین، متوسط و بالا اشاره می کنند، فقط یک تست هوش مشخص برای اندازه گیری IQ وجود ندارد. هر کدام از این تست ها ویژگی های خودشان را دارند و به شکل منحصر به فردی توانایی های ذهنی را اندازه گیری می کنند.

تست هوش عددی چیست؟

تست هوش عددی یا تست هوش اعداد تست هایی هستند که با استفاده از ریاضیات، اعداد و روابط بین اعداد سطح هوش افراد را بررسی می کنند. البته نباید این نکته را فراموش کرد که همه این تست ها معتبر نیستند و امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هوش ابعاد مختلفی  دارد.

ممکن است کسی در هوش ریاضی نمره بالایی کسب نکند اما از نظر هوش کلامی در سطح بسیار خوبی قرار بگیرد. تست هوش عددی می تواند اطلاعات خوبی در مورد توانایی های ریاضی و قدرت تحلیل و استدلال در اختیار ما قرار بدهد.

در ادامه مطالعه مقاله تست هوش هیجانی را در اختیار شما قرار می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تست هوش عددی می توانید با مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *