انواع اختلال

تست شخصیت مرزی






 


تست شخصیت مرزی

اختلال شخصیت مرزی یکی از مهم ترین اختلالات شخصیت است. مهم ترین نشانه این اختلال بالا و پایین شدن شدید خلق است. افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی معمولاً ثبات خلقی ندارند و ممکن است در فاصله های کوتاهی شدیداً خوشحال و سرخوش یا شدیداً غمگین و افسرده بشوند. آن ها می توانند احساسات مختلفی را در طول چند ساعت یا چند روز تجربه کنند.

این اختلال موجب می شود که فرد مبتلا تصویر واضحی از خودش نداشته باشد، قادر نباشد که هویت خود را به خوبی تعریف کند و دیدش به دنیا سیاه و سفید باشد.

شخصیت مرزی خطر پذیری را در افراد افزایش می دهد، روابط را بی ثبات و مختل می کند و گاهی باعث می شود که فرد آسیب های جدی به خودش وارد کند.

نشانه های اختلال شخصیت مرزی

نشانه های شخصیت مرزی متعدد و متنوع اند اما مهم ترین نشانه های این اختلال شامل موارد زیر است:

  • روابط بی ثبات با خانواده، دوستان و افراد مورد علاقه
  • ترس از رهاشدن و طرد شدن در روابط
  • روابط عاطفی ای که حد تعادل ندارند و میان عشق و نفرت در نوسان هستند
  • یک تصویر ناواضح و تحریف شده از خود
  • رفتارهای بدون فکر قبلی
  • رفتارهای پر خطر مثل روابط جنسی متعدد، مصرف مواد مخدر، رانندگی با سرعت بالا، غذا خوردن بیش از حد و…
  • آسیب زدن به خود با انجام کارهایی مثل خودزنی یا خودکشی
  • پرخاشگری

علت اختلال شخصیت مرزی

هنوز دقیقاً مشخص نیست که چرا و چطور کسی به این اختلال خلقی مبتلا می شود. اما عواملی مثل ساختار مغز، عوامل محیطی، فرهنگی و اجتماعی، تاریخچه خانوادگی، عوامل ژنتیکی و… می توانند ریشه های این اختلال باشند.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

تشخیص اختلال شخصیت مرزی

اختلالات روانی به روش های مختلفی شناخته می شوند. مصاحبه، گفت و گو، مشاهده، مصاحبه با اعضای خانواده و… از روش های تشخیص اختلال شخصیت مرزی هستند. تست های روانشناختی هم یکی از مهم ترین ابزارهای تشخیص بیماری های روانی اند.

روانپزشک ها و روانشناس ها از تست شخصیت مرزی برای شناسایی این اختلال استفاده می کنند. تست شخصیت مرزی 22 سؤال دارد و هدف آن ارزیابی این اختلال است. در واقع این پرسشنامه متغیرهای ناامیدی، تکانشگری، علائم تجزیه ای، پارانویا و استرس را اندازه گیری می کند. این تست شخصیت مرزی از روایی و پایانی برخوردار است و می توان به نتایج آن اعتماد کرد.

در این مقاله به تست شخصیت مرزی پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «تست افسردگی» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال شخصیت مرزی و تست شخصیت مرزی ، می توانید با مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *