آیدانیتو > تحصیل مجدد کارشناسی
ثبت نام کنکور

تحصیل مجدد کارشناسی

تحصیل مجدد کارشناسی

تحصیل مجدد کارشناسی

برای خیلی از افراد اتفاق افتاده است که بعد از اتمام دوره کارشناسی و یا در حین تحصیل دوره کارشناسی متوجه شده اند به رشته خود علاقه ندارند و تصمیم به تحصیل مجدد کارشناسی در رشته ای دیگر گرفته اند. اما آیا تحصیل مجدد کارشناسی امکان پذیر است؟ شرایط تحصیل مجدد کارشناسی چیست؟

برای تحصیل مجدد در کارشناسی، باید به دوره تحصیلی مقطع کارشناسی خود توجه کنیم. آنچه در این جا اهمیت پیدا می کند این است که آیا دوره تحصیلی اولیه کارشناسی مان روزانه بوده است یا غیر روزانه؟

برای داوطلبین که به تحصیل کارشناسی در دوره غیرروزانه پرداخته اند، از گذشته تا به امروز، امکان تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی وجود داشته است. این داوطلبان می توانند بار دیگر برای تحصیل در مقطع کارشناسی هر یک از دوره ها اقدام کنند.

اما داوطلبانی که به تحصیل مقطع کارشناسی در دوره روزانه پرداخته اند، آیا می توانند تحصیل مجدد کارشناسی داشته باشند؟! در گذشته برای این گروه از داوطلبان امکان تحصیل مجدد کارشناسی در دوره روزانه وجود نداشته است و داوطلبین باید شهریه ای معادل دوره شبانه را پرداخت می کردند. اما با شکایت فردی به دیوان عدالت، این قانون نیز در جهت برقراری عدالت بیشتر تغییر کرد. در حال حاضر افرادی که در دوره روزانه به تحصیل پرداخته اند می توانند یک بار دیگر به تحصیل مجدد کارشناسی در دوره روزانه بپردازند و از مزایای تحصیل رایگان استفاده کنند. برای مقطع کارشناسی میتوانید از رشته های بدون کنکور هم اطلاع پیدا کنید.

تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی

بر خلاف افرادی که دوره کارشناسی خود را به اتمام رسانده اند و حال در فکر تحصیل مجدد در کارشناسی هستند، برخی از افراد در زمان تحصیل کارشناسی متوجه می شوند علاقه و هدفی برای تحصیل در رشته خود ندارند و به تلاش برای تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی بر می آیند. برای این گروه از دانشجویان تحصیل مجدد کارشناسی دارای شرایط و قوانین خاصی است که باید از آن پیروی کنند.

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد را دارید میتوانید با توجه به نمره معدلتان در دوره کارشناسی از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور ثبت نام کنید. این روش تنها برای دانشجویانی است که معدل بالایی دارند و جزو استعدادهای درخشان دانشگاه هستند.

شرایط تحصیل مجدد کارشناسی

افرادی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی هستند و مایل به تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی اند، باید برای تحصیل مجدد از رشته ای که در حال تحصیل هستند انصراف دهند. زیرا امکان تحصیل هم زمان در دو دانشگاه وجود ندارد. اما شرایط انصراف از تحصیل برای دوره های مختلف متفاوت است.

اگر داوطلب در دوره ای به غیر از دوره روزانه مشغول به تحصیل است، می تواند در کنکور شرکت کرده و به انتخاب رشته بپردازد، و یا برای انتخاب رشته، رشته های بدون کنکور اقدام کنند. بعد از اعلام نتایج و قبولی در رشته جدید لازم است از رشته قبلی خود انصراف دهید تا بتوانید به تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی بپردازید.

اما اگر دوره تحصیلی شما دوره روزانه است، شرایط کاملاً متفاوت است. زیرا اگر از دوره روزانه انصراف دهید، یک سال از انتخاب رشته دوره روزانه  محروم هستید. اما شرایط تحصیل مجدد کارشناسی برای دانشجویان روزانه فراتر از این است. برای اطلاع از راه های لازم برای تحصیل مجدد کارشناسی دانشجویان روزانه می توانید مقاله تحصیل مجدد روزانه را مطالعه کنید.

همچنین شما میتوانید برای اطلاع از شرایط تحصیل مجدد کارشناسی دوره روزانه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

1 دیدگاه در “تحصیل مجدد کارشناسی

  1. سارا گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من الان دارم تو دانشگاه آزاد درس میخونم دوسال دیگه از درسم مونده امسال میخوام برای فرهنگیان کنکور بدم سوالم اینه که باید بعد اومدن نتایج انتخاب رشته از دانشگاه ازاد انصراف بدم و تو دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنم یا بعد اینکه همه مصاحبه های فرهنگیانو تحقیقات محلیو و … قبول شدم و قبولیم نهایی شد باید انصراف بدم؟

    کسی میدونه 

Average
5 Based On 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *