آیدانیتو > تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئد
مهاجرت به سوئد

تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئد






 


تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئد

تحصیل در مدارس سوئد ، می تواند تجربه بسیار منحصر به فردی باشد، چون نظام آموزشی سوئد بسیار پیشرفته است و امکانات آموزشی و پژوهشی سطح بالایی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. تحصیل در سوئد برای افراد ۷ تا 16 ساله اجباری است و کسانی که در این بازه سنی قرار دارند باید حتماً به مدرسه بروند.

 بعد از این دوره اجباری، یک دوره اختیاری سه ساله وجود دارد که در واقع مقطع دبیرستان است. ثبت نام در این دوره سه ساله اختیاری است اما اکثر دانش آموزان سوئدی این مقطع را به پایان می رسانند و بعد وارد کالج یا دانشگاه می شوند یا با شرکت در دوره های فنی و حرفه ای و اخذ مدارک فنی و حرفه ای در این حوزه کارشان را آغاز می کنند.

تحصیل در مدارس دولتی و روزانه سوئد برای شهروندان و دانش آموزانی که اقامت دارند رایگان است اما اگر کسی بخواهد از کشوری خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در مدارس سوئد اقدام کند، بسیار پرهزینه است. به همین علت معمولاً دانش آموزان بین المللی در صورتی در مدارس سوئد تحصیل می کنند که به واسطه مهاجرت پدر و مادرشان اقامت این کشور را دریافت کرده باشند.

مدارس در سوئد انواع مختلفی دارند و می توانند دولتی، خصوصی، روزانه، شبانه روزی و بین المللی باشد. در این مقاله تلاش کرده ایم که به موضوع تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئد و شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئد بپردازیم.

شرایط مدارس شبانه روزی در سوئد

مدارس شبانه روزی سوئد در مقایسه با مدارس روزانه دارای امکانات بسیار بیشتری هستند و دانش آموزان در حوزه های علمی و تفریحی انتخاب های متعددی دارند. دانش آموزان مدارس شبانه روزی غیر از ساعات درسی در خوابگاه زندگی می کنند. خوابگاه هایی که از نظر امنیت و رفاه در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

بسیاری از دانش آموزان در سوئد برای تحصیل به مدارس دولتی روزانه می روند که درس خواندن در آن ها رایگان است وبسیار پیشرفته اند. اما بعضی والدین به دلایلی مدارس شبانه روزی را ترجیح می دهند.

بعضی معتقدند معمولاً افرادی که در آینده سیاست مدار می شوند یا به مناصب شغلی بسیار مهمی در حوزه سیاست دست پیدا می کند، در نوجوانی در  مدارس شبانه روزی تحصیل کرده اند.

به طور کلی می توان گفت هدف برنامه های تحصیلی ویژه، آموزش روابط اجتماعی و دروس منحصر به فردی که در مدارس شبانه روزی سوئد تدریس می شوند، پرورش انسان هایی است که قرار است در دوران بزرگسالی مسئولیت های مهمی را به عهده بگیرند.

یکی از مزیت های تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئد این است که دانش آموزان زندگی جمعی و سازگار شدن با افراد مختلف جامعه را یاد می گیرند اما از سویی نباید دلتنگی برای خانواده را فراموش کرد.  و البته مدارس شبانه روزی در سوئد شهریه های زیادی دریافت می کنند.

در این مقاله به موضوع تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «مدارس سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در انواع مدارس سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *