آیدانیتو > تحصیل در آلمان
مهاجرت به آلمان

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان

کشور آلمان که نام رسمی آن جمهوری فدرال آلمان است، صنعتی ترین کشور اروپا و پایتخت آن برلین است. زبان رسمی شهروندان این کشور آلمانی و مذهب شان مسیحیت است. آلمان از شمال با دریای شمال، کشور دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با کشورهای لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب هم مرز فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند است.

نظام سیاسی آلمان جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است. در حال حاضر این کشور ثرومندترین عضو اتحادیه اروپا است و اقتصادی بسیار پررونق دارد. سن اجباری تحصیل در آلمان، از 6 تا 18 سالگی است. تحصیل در آلمان، در اکثر دانشگاه ها رایگان است و دانشگاه های آن از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. همین ویژگی ها موجب شده است که همه ساله دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا، برای ادامه تحصیل وارد آلمان شوند.

شرایط تحصیل در آلمان

دانشجویان بین المللی، به منظور تحصیل در آلمان ، باید از یکی از دانشگاه ها و مراکز تحصیل در آلمان پذیرش بگیرند. زبان تدریس دروس در مقطع کارشناسی آلمانی است و به همین دلیل متقاضیان تحصیل در این مقطع باید دارای مدرک زبان در سطح B1 و مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان به زبان انگلیسی یا آلمانی است. و بستگی به رشته تحصیلی دارد. این دوره در آلمان دو سال است. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان باید در صورت تحصیل به زبان انگلیسی مدرک آیلتس یا تافل و برای تحصیل به زبان آلمانی مدرک تحصیلی B 2 داشته باشند. داشتن رزومه قوی و معدل  بالا هم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد لازم است.

تحصیل در مقطع دکتری

دوره مقطع دکتری در آلمان 3 تا 5 سال است. برای تحصیل در این مقطع متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد با معدل بالا باشد، به زبان انگلیسی یا آلمانی تسلط داشته باشد، با یک استادی از دانشگاه های آلمان ارتباط برقرار کند و از او تأییدیه بگیرد و طرح پایان نامه اش را ارائه بدهد.

هزینه تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان در اکثر دانشگاه ها و رشته ها رایگان است و دانشجویان فقط باید هزینه های زندگی را بپردازند. در حالتی هم که دانشگاه شهریه ای دریافت کند، مبلغ آن معادل 100 تا 300 یورو در ترم است و در مقابل دانشجو می تواند از کارت ها وبلیط هایی برای حمل و نقل عمومی استفاده کند.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان، تقریباً 650 یورو در ماه است.

در ادامه مطالعه مقاله دانشگاه های آلمان را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل در آلمان ، اخذ پذیرش از آلمان و شرایط دریافت ویزا و اقامت کشورهای مختلف، می توانید با مشاوران حرفه ای و باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *