معافیت پزشکی, معافیت ها

بیماری های عمومی نظام وظیفه در معافیت






بیماری های عمومی نظام وظیفه در معافیت

بیماری های عمومی نظام وظیفه در معافیت که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت یکی از دلایل معافیت پزشکی مشمولان خدمت محسوب می شود که انواع مختلفی دارد، اگر مقاله انواع بیماری های معافیت پزشکی را مطالعه کرده باشید متوجه شده اید که 17 دسته بیماری وجود دارد و در صورتی که مشمول دچار آن باشد می توانند معافیت پزشکی دریافت کند. معافیت های پزشکی شامل سه نوع معافیت می شود، معافیت دائم، معافیت موقت، معافیت از رزم، که با توجه به شدت وقوع بیماری به مشمولین داده می شود.

در ادامه ی مقاله بیماری های عمومی نظام وظیفه در معافیت انواع بیماری های عمومی و شرایط و نوع معافیت هر یک را مشاهده می کنید.

بیماری های عمومی قابل بررسی در معافیت پزشکی

قبل از بیان انواع بیماری ها و نوع معافیت هر یک لازم است ذکر کنیم که ابتلا به بیماری های قابل درمان که مدت درمان آن ها بیشتر از یک ماه باشد و همچنین عمل جراحی و کسانی که در دوران نقاهت بیماری باشند معافیت موقت یا یک سال دریافت خواهند کرد و بعد از درمان کامل به خدمت سربازی اعزام می شوند.

قد در معافیت سربازی:

افرادی که قد آن ها کمتر از 145 سانتی متر باشد معافیت دائم کسب خواهند کرد. مشمولانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را دارند توجه داشته باشند در صورتی معافیت دائم کسب خواهند کرد که طول قد آن ها کمتر از 140 سانتی متر باشد.

اما آن دسته از مشمولانی که قد آن ها بین 145 تا 155 سانتی متر باشد و مدرک تحصیلی آنان فوق دیپلم و پایین تر باشد معاف از خدمات رزمی می شوند، و مشمولانی که دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند و قد آن ها 140 تا 155 سانتی متر باشد نیز معاف از رزم خواهند شد. در ادامه مقاله بیماری های عمومی نظام وظیفه با وزن در معافیت سربازی

وزن در معافیت سربازی:

وزن از دیگر دلایل معافیت مشمولان است که با توجه به (BODY MASS INDEX) BMI با شاخص حجم بدن محاسبح می شود این فرمول به عنوان دقیق ترین معیار چاقی است.

افرادی که چاقی مفرط دارند و BMI آن ها بیشتر از 35 باشند و افرادی که لاغری مفرط دارند و BMI آن ها کمتر از 117 است از خدمت رزمی معاف خواهند شد. در ادامه می توانید وضعیت شاخص حجم بدن مختلف را مشاهده کنید.

BMI کمتر از 5/18 = کمبود وزن

BMI بین 5/18 تا 9/24 = طبیعی

BMI بین 25 تا 9/29 = اضافه وزن

BMI برابر 30 و بیشتر= چاق

مشمولین پزشک توجه داشته باشند که از سلامت کامل در خصوص هر یک از موارد گفته شده در فوق برخوردار نباشند و بیماری آنان در حد معافیت دائم باشد قادر به طبابت در نیروهای مسلح باشد از خدمات سنگین معاف می باشد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه بیماری های عمومی نظام وظیفه در معافیت مقاله مدارک معافیت پزشکی را مطالعه کنید.
اگر سوالی پیرامون مبحث گفته شده و انواع بیماری های عمومی نظام وظیفه در معافیت و سایر بیماری ها دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *