آیدانیتو > برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی
برنامه ریزی و منابع دکتری فیزیولوژی ورزشی

برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی






برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی از جمله پر طرفدارترین رشته ها در بین رشته های دوره دکتری محسوب می شود. در هر سال تحصیلی، تعداد زیادی از متقاضیان قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند. در نتیجه، تعداد شرکت کنندگان در کنکور دکتری تربیت بدنی چندان پایین به نظر نمی رسد. به همین علت، نیاز به داشتن برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی کاملاً ضروری است. نکته خاص و مورد توجه این که قبل از برداشتن اول قدم برای برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی باید مواردی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. تا بدین ترتیب برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی عالی و بی نقصی داشته باشید. در ابتدای شروع برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی سعی در انتخاب رشته مورد علاقه خود از بین گزینه ها و لیست رشته های موجود را داشته باشید. بعد از این کار، به شناخت کاملی از مواد مورد امتحانی و ضرایب آن ها دست پیدا کنید. همواره دروس دارای ضریب بیشتر را شناخته و تلاش خود را جهت مطالعه هر چه بیشتر آن درس روز به روز بالاتر ببرید. استفاده از اوقات مرده در برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی اهمیتی ویژه دارد. بدین ترتیب به وسیله گوش دادن صدای خود و یا پادکست ها و حتی مرور فلش کارت های دروس مختلف می توانید حداکثر استفاده را از این ساعات ببرید. 

برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی 98

اولین قدم در زمان برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی مشخص کردن هدف است. شما دوستان داوطلب باید برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی را بر طبق برنامه عادی روزانه خود انجام دهید و با توجه به این موضوع ساعات مطالعه خود را برای دروس مختلف تعیین کنید. حتماً شما داوطلب عزیزمشغول به کار و فعالیت هستید. در نتیجه، اوقات زیادی برای مطالعه ندارید. اما به هیچ وجه نگران نباشید. در صورت داشتن برنامه ریزی صحیح و استفاده از بهترین روش های مطالعه می توانید بیشترین بازدهی را داشته باشید. مورد دیگر این که، همواره مکانی مناسب را جهت مطالعه انتخاب کنید. مکان مطالعه باید بسیار ساکت و آرام باشد. در صورتی که عادت به مطالعه با موسیقی و یا  تلویزیون را دارید سعی در ترک این عادت داشته باشید. زیرا ممکن است موجب پرت شدن حواس و عدم تمرکز شما شود.

گرایش های دکتری تربیت بدنی

ذکر این نکته ضروری است که رشته تربیت بدنی در دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه سراسری تحت عنوان علوم ورزشی آورده شده است. در صورتی که در سال گذشته با نام تربیت بدنی شناخته می شد. این رشته تحصیلی در مقطع دکتری 5 گرایش را شامل می شود که در زیر به ذکر آن ها می پردازیم.

ردیف

گرایش های دکتری تربیت بدنی

1

علوم ورزشی- بیومکانیک ورزشی

2

علوم ورزشی- رفتار حرکتی و روان شناسی ورزشی

3

علوم ورزشی- آسیب شناسی ورزشی

4

علوم ورزشی- فیزیولوژی ورزشی

5

علوم ورزشی- مدیریت ورزشی

ظرفیت پذیرش دکتری تربیت بدنی

با توجه به دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد در مورد ظرفیت پذیرش دکتری تربیت بدنی باید بگوییم که به عنوان مثال در گرایش بیومکانیک ورزشی با پذیرش بسیار کمی از دانشجویان در سال 97 روبرو هستیم. به طوری که بالاترین ظرفیت پذیرش مربوط به دانشگاه خوارزمی- تهران است. مثال دیگر، گرایش آسیب شناسی ورزشی است که دانشگاه تهران ( محل تحصیل پردیس خودگردان کیش بالاترین ظرفیت پذیرش یعنی 7 نفر را به خود اختصاص داده است. اما در مقابل، دانشگاه بوعلی سینا- همدان در دو نوبت روزانه و شبانه تنها یک نفر را پذیرش کرده است.

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری تربیت بدنی  بزنید.
اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی دکتری تربیت بدنی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *