برنامه ریزی تیزهوشان

برنامه ریزی تیزهوشان نهم

برنامه ریزی تیزهوشان نهم

آزمون ورود به مدارس تیزهوشان برای پایه نهم به دهم برگزار خواهد شد. از این رو بسیاری از دانش آموزان پایه نهم تلاش می کنند با برنامه ریزی در آزمون زمان اعلام نتایج تیزهوشان قبول شوند و پایه دهم را در مدارس تیزهوشان بخوانند. برنامه ریزی مناسب برای قبولی در تیزهوشان نهم اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم ویژگی های یک برنامه ریزی درسی حرفه ای برایتان شرح دهیم.

برنامه ریزی مناسب برای قبولی در تیزهوشان نهم

آن چه برای برنامه ریزی اهمیت دارد، مدیریت زمان و افزایش قدرت یادگیری است. مدیریت زمان به معنای افزایش زمان مطالعه نیست بلکه به این معناست که شما باید زمان خود را به نحوی برنامه ریزی و مدیریت کنید که بیشترین بازدهی را داشته باشید. مهم ترین برنامه ریزی برای مطالعه با کیفیت مناسب، در نظر گرفتن زمان مطالعه کافی و زمان استراحت کافی است.
شما می توانید برای دروس مفهومی به مانند ریاضی دو ساعت زمان در نظر بگیرید و برای دروس حفظی یک ساعت، و بعد از آن 20 دقیقه را به استراحت اختصاص دهید و با انرژی برای مطالعه بعدی حاضر شوید. حال که مدیریت زمان را درک کردید به سایر ویژگی های یک برنامه ریزی تیرهوشان نهم حرفه ای می پردازیم. برای ثبت نام کتاب درسی از مشاورین آیدانیتو کمک بگیرید.
  • خود باوری
خودباوری یعنی دارا بودن اعتماد به نفس مناسب، که بسیار می تواند به شما کمک کند تا این مسیر طولانی را برای رسیدن به هدف طی کنید. با داشتن اعتماد به نفس می توانید آرامش خود را حفظ کنید. همچنین دچار اضطراب و دلهره نشوید و با تمام وجود و اطلاعات خود در جلسه آزمون حضور یابید. اگر فکر می کنید در اعتماد به نفس خود دچار مشکل هستید می توانید از مشاوران آیدانیتو کمک بگیرید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.
  • کلاس درس
اولین و مهم ترین محل یادگیری شما، کلاس درستان است. با تمرکز کافی و حواس جمع در کلاستان حاضر شوید. از دوستانتان بخواهید تا با رعایت سکونت به یادگیری بهتر دروس کمک کند. از معلمان خود برای درک بهتر مطالب کمک بگیرید.
  • مطالعه روزانه
بهترین روش برای یادگیری، مرور مطالب جدید در همان روز است. بهتر است اولین ساعات مطالعه خود را به مرور مطالبی که همان روز فرا گرفته اید اختصاص دهید. در این روش هم زمان کمتری را صرف می کنید و هم بازدهی یادگیری خود را افزایش می دهد. بعد از مرور مطالب همان روز، برای روز آینده آماده شوید.
وقت دروس مدرسه خود را با دقت و تمرکز بالا مطالعه کنید و سعی کنید تمام مطالب را یاد بگیرید می توانید اطمینان داشته باشید در آزمون تیزهوشان نیز بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد.
  • برنامه هفتگی و جدول زمانی
برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان نهم بدون جدول برنامه ریزی امکان پذیر نیست. یک جدول برنامه ریزی تهیه کنید و مطالعات خود را در آن یادداشت کنید. سعی کنید به مرور زمان ساعات مطالعه خود را افزایش دهید. برنامه ریزی تیزهوشان نهم بهتر است هفتگی و مطابق برنامه مدرسه تان باشد تا از هیچ کدام غافل نشوید. سعی کنید مطابق با برنامه خود پیش روید.
  • محیط و تغذیه
محیط مطالعه شما بر یادگیری شما تأثیر گذار است. سعی کنید محیطی آرام را در نظر بگیرید. همچنین بر تغذیه خود نیز دقت کنید از مواد مقوی تغذیه کنید و صبحانه را فراموش نکنید.
در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با برنامه ریزی تیزهوشان نهم پرداختیم. پیشنهاد می کنیم مقاله معرفی مدارس تیزهوشان استان تهران 98 را نیز مطالعه کنید.
برای اطلاع از سایر موارد تأثیر گذار بر برنامه ریزی تیزهوشان نهم و نحوه برنامه ریزی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *