برنامه ریزی مهندسی عمران

برنامه ریزی ارشد عمران






برنامه ریزی ارشد عمران

برنامه ریزی برای کنکور مانند تمامی فرایندهای دوران تحصیل نیاز به نگاهی دقیق و موشکافانه دارد. اما نکته مهم و اساسی داشتن برنامه ای دقیق جهت مطالعه است. جهت داشتن مطالعه ای مفید برای قبولی و موفقیت در آزمون ارشد باید شرایط آن فراهم شود. به عبارت دیگر داوطلب در صورتی می تواند برنامه ای موفق برای کنکور ارشد خود داشته باشد که تمامی مقدمات آن فراهم شود. در ابتدا باید توجه کنید که با عنایت به اصل تفاوت های فردی هر فرد ویژگی های مختص به خود را داشته و نمی توان برنامه ثابتی را برای تمامی افراد در نظر گرفت. در حقیقت، همین تفاوت های بین انسان ها است که موجب یکسان نبودن مسیر موفقیت برای تمامی آن ها می شود. از جمله رشته های پر طرفدار که افراد تمایل بسیاری به گذراندن مقطع ارشد آن نیز دارند رشته عمران است. رشته ای که جهت قبولی در مقطع ارشد آن باید تلاش بسیاری کرد. در این مقاله، سعی در آشنایی شما دوستان داوطلب با نحوه برنامه ریزی ارشد عمران را داریم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در ارتباط با برنامه ریزی ارشد عمران به دست آورید.

برنامه ریزی مطالعه ارشد عمران

از جمله نکات ضروری در برنامه ریزی برای مطالعه ارشد عمران برنامه ریزی زمانی است. شما دوستان داوطلب باید همواره سعی در اطلاع از حدود ساعات مطالعه خود داشته باشید. به عنوان مثال می توانید ساعات مطالعه خود را در تلفن همراه و یا دفترچه ای کوچک یادداشت نمایید. به منظور آگاهی دقیق از میزان مطالعه خود باید در ثبت ساعات مطالعه به شکل منسجمی عمل کنید. جهت انجام این کار امکان استفاده از جدول زیر برایتان فراهم است.

 

دروس

شنبه

یکشنبه

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

پنج شنبه

جمعه

مجموع

سیالات

        

خاک

        

مقاومت

        

تحلیل

        

مجموع

        

 

از جمله محسنات این جدول دسترسی سریع شما به خواندن دروس و ارزیابی آسان عملکرد خود در مقابل دروس مختلف است. نکته مهم دیگر، تست نزدن بلافاصله بعد از مطالعه متن یک درس است که باید به آن توجه شود.

نحوه مطالعه برای کنکور ارشد عمران

در مورد نحوه مطالعه دروس کنکور کارشناسی ارشد عمران باید بگوییم که شما داوطلب گرامی در ابتدا با توجه به سخت یا آسان بودن منابع و همین طور ضریب آن زمان مورد نیاز برای مطالعه را مشخص نمایید. به عنوان مثال، در صورتی که می خواهید کتابی 200 صفحه ای را در طول یک ماه تمام کنید باید حداقل روزی 11 صفحه از آن را مطالعه کنید. انجام این کار به روزی حداقل یک ساعت زمان نیاز دارد.

راه های موفقیت در کنکور ارشد عمران

در آخرین بخش از مقاله مرتبط با برنامه ریزی ارشد عمران به ذکر راه کارهایی جهت موفقیت داوطلبان برای موفقیت در کنکور ارشد عمران می پردازیم.

  • حفظ انگیزه ها و دست نکشیدن از تلاش تا رسیدن به اهداف
  • ارزش قائل شدن برای سلامتی و تغذیه
  • صحبت با افراد پذیرفته شده در کنکور ارشد عمران
  • مطالعه سؤالات سال های قبل
  • تهیه لیست منابع
  • تنظیم برنامه متناسب با توانمندی ها
  • اولویت بندی اهداف

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با برنامه ریزی ارشد عمران پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله برنامه ریزی ارشد بزنید.

اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی ارشد عمران ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *