آیدانیتو > برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس
برنامه ریزی طراحی پارچه و لباس

برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس


برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس

رشته طراحی پارچه و لباس از جمله بهترین و مهم ترین رشته های گروه هنر به شمار می آید. این رشته تحصیلی به دلیل اهمیت لباس در بین اقوام و جوامع و چیزی که شخصیت، فرهنگ، مقاوم و قومیت یک ملت را به تصویر می کشد همواره محبوبیت خاصی در بین داوطلبان ورود به دانشگاه ها داشته است. رشته طراحی لباس از یک سو سعی در حفظ ملیت و فرهنگ یک کشور دارد و از سوی دیگر سعی در به ارمغان آوردن کاربردی ترین، راحت ترین و بهترین پارچه ها و لباس ها را برای مردم جامعه دارد. رشته طراحی پارچه و لباس به عنوان رشته هنر کاربردی در بین داوطلبان مطرح است. این رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری د ر ایران تدریس می شود. در این مقاله، بحث برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس را برایتان مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا به اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس به دست آورید.

برنامه ریزی کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس

به جرأت می توان گفت که اهمیت برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس برای کنکور این رشته و مقطع تحصیلی بر هیچ فردی مخفی نیست. تمامی داوطلبان اطلاعات کافی را در رابطه با این موضوع دارند. اما متأسفانه شمار زیادی از آن ها توانایی برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس را با در نظر گرفتن شرایط فردی و محیطی خود ندارند.

به  همین جهت همواره با داوطلبانی روبرو هستیم که به دلیل پیچیدگی های برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس دچار آشفتگی و سردرگمی های بسیاری می شوند. اگر شما به عنوان قصد موفقیت در کنکور ارشد طراحی پارچه و لباس را دارید، لزوماً باید برنامه ای منسجم و اصولی را با در نظر گرفتن شرایط خود تنظیم نمایید. برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس ویژگی های خاصی دارد که در زیر به بیان پاره ای توضیحات راجع به آن ها می پردازیم.

ویژگی های برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس

در این بخش، به ذکر ویژگی های برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس برای شما می پردازیم.

  • انعطاف پذیر بودن برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس

اتفاق های غیرمنتظره همچون آمدن مهمان به منزل و غیره ممکن است برای هر فردی رخ دهد. این مسائل اجازه پیش روی درست برنامه ریزی ارشد طراحی لباس را به فرد نمی دهد. اما باید بگوییم که شما داوطلب عزیز نباید اجازه تغییر زیاد در برنامه ریزی ارشد طراحی و پارچه و لباس خود را به دلیل این مسائل بدهید. جهت رفع این مشکل باید روزها و ساعاتی را در برنامه خود جهت جبران ساعاتی که به علت این وقایع غیر قابل پیش بینی از دست داده اید را در نظر بگیرید. در نتیجه، برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس باید بسیار پویا و انعطاف پذیر باشد.

  • اختصاصی بودن برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس

همان طور که می دانید هر فرد با توجه به روحیات فردی، اهداف، طبع بدنی و تیپ شخصیتی در دنیا منحصر به فرد است. به این معنا که هیچ فرد دیگری در دنیا وجود ندارد که خصوصیات و اهداف شما را داشته باشد به همین روی به برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس برای شما اصولی و مناسب است که مطابق خصوصیات روحی و جسمی شما مکتوب و تنظیم شده است.

دانشگاه های ارشد طراحی پارچه و لباس

در این بخش از مقاله به لیست دانشگاه های سراسری ارشد طراحی پارچه و لباس اشاره می کنیم.

 

ردیف

دانشگاه های سراسری پذیرنده ارشد طراحی پارچه و لباس

1

مؤسسه غیر انتفاعی معماری و هنر پارس- تهران

2

مؤسسه غیر انتفاعی مارلیک- نوشهر

3

مؤسسه غیر انتفاعی کمال الملک- نوشهر

4

مؤسسه غیر انتفاعی امام جواد (ع)- یزد

5

مؤسسه غیر انتفاعی آپادانا- شیراز

6

مؤسسه غیر انتفاعی علم و هنر -یزد(محل تحصیل واحد اردکان)

7

دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ-تهران

8

دانشگاه هنر

9

دانشگاه الزهرا(س)-تهران(ویژه خواهران)

منابع کنکور ارشد رشته طراحی لباس

منابع مطالعاتی کنکور ارشد طراحی پارچه و لباس تعداد زیادی از دروس را شامل می شود. از جمله این کتب می توان به کتاب مبانی طراحی پارچه، رنگرزی الیاف مصنوعی و استات سلولز، فرایند و روش های رنگرزی الیاف با مواد طبیعی و روش طراحی بافت پارچه اشاره کرد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی ارشد طراحی پارچه و لباس ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *