بدون کنکور, دکتری بدون آزمون دانشگاه پردیس, کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس, کارشناسی بدون کنکور پردیس

بدون کنکور پردیس

بدون کنکور پردیس
بسیاری از افراد مایل به ادامه تحصیل و کسب مقاطع بالاتر هستند. اما به دلایلی آمادگی شرکت در کنکور را ندارند. برخی نیز وارد بازار کار شده اند و زمان کمی برای مطالعه دارند. از این رو می خواهند بر روش های آسان تری به تحصیل در مقاطع بالاتر بپردازند. به همین دلیل این افراد مایل به تحصیل در دانشگاه های بدون کنکور پردیس هستند. از طرفی دیگر رتبه علمی دانشگاه نیز برایشان اهمیت دارد. این دسته از افراد می توانند در رشته مورد نظر خود اقدام به ثبت نام بدون کنکور پردیس کنند. در این مقاله می خواهیم نگاهی به چگونگی ثبت نام و شرایط پذیرش بدون کنکور پردیس بیندازیم. قبل از آن به برخی از مواردی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، می پردازیم. پیشنهاد میکنم از کارشناسی ارشد بدون کنکور هم اطلاعاتی داشته باشید.
پردیس چیست؟
پردیس خودگردان شعبه ای خودگردان اما وابسته به دانشگاه های معتبر دولتی است. اعتبار علمی این دانشگاه به مانند دانشگاه دولتی است و تنها تفاوت آن پرداخت هزینه برای تحصیل و همچنین نبود خوابگاه برای دانشجویان است.
اعتبار مدرک پردیس
بسیاری از داوطلبین پذیرفته شدگان در پردیس های خودگردان، نگران مدرک خود و میزان اعتبار علمی آن هستند. مدرک دانشگاه های پردیس مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.نحوه صدور آن مثل سایر دوره های روزانه و شبانه (نوبت دوم) است. و نکته ی بسیار مهم و قابل توجه اینکه نام دوره و عنوان پردیس در مدرک ذکر می شود.
مقاطع تحصیلی
دانشگاه های پردیس خودگردان درمقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.
نحوه پذیرش کارشناسی بدون کنکور پردیس
داوطلبینی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند، می توانند برای تحصیل در پردیس خودگردان در دوره کارشناسی اقدام کنند. پذیرش بدون کنکور پردیسبرای مقطع کارشناسی از طریق ثبت نام و انتخاب رشته صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر است. دفترچه صرفاً بر اسسا سوابق تحصیلی در مردادماه در سایت سنجش قرار می گیرد. در این دفترچه لیست پردیس های خودگردانی که بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند، آمده است. برای انتخاب این دانشگاه ها در رشته مورد نظر خود، باید هزینه ثبت نام و انتخاب واحد را پرداخت و با تهیه کارت اعتباری به انتخاب رشته بپردازید. امکان 150 انتخاب رشته و محل برای شما فراهم است.
نحوه پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس
پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور از کارشناسی پردیس متفاوت است.دانشجویانی که دوره کارشناسی خود را در پردیس ها گذرانده اند و جزو نفرات برتر استعدادهای درخشان بوده اند، می توانند بدون کنکور در همان پردیس یا پردیس دیگر اقدام به ادامه تحصیل در مقطع ارشد بدون شرکت در کنکور کنند. برای کسانی که چند گروه بالا نیستند نیز راهی برای ورود بدون کنکور پردیس 97 هست. پردیس خودگردان دانشگاه تهران و دانشگاه شریف که در کیش قرار دارد، در مقطع ارشد بدون کنکور دانشجو می پذیرد. روند پذیرش بر این اساس است که افراد داوطلب می توانند در رشته مورد نظر خود ثبت نام و بر اساس سوابق تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرند و بعد از آن به مصاحبه دعوت می شوند. در صورت قبولی در مصاحبه می توانند در مقطع ارشد تحصیل کنند. پذیرش برای هر دو نیمسال امکان پذیر است. به رشته پرستاری علاقه مند هستید؟ میدانید که پرستاری بدون کنکور هم امکان پذیر است؟
پذیرش دکتری بدون کنکور پردیس
پذیرش در مقطع دکتری بدون کنکور  تنها در پردیس دانشگاه تهران و شریف واقع در جزیره کیش امکان دارد. ثبت نام در شهریور و آذر انجام می شود. بعد از بررسی سوابق به مصاحبه دعوت می شوند و پذیرش نهایی منوط به قبولی در مصاحبه است. در این مقاله به بررسی بدون کنکور پردیس پرداختیم. شما میتوانید جهت آشنایی با دوره ها و نحوه پذیرش دانشگاه آزاد بدون کنکور مقاله بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *