آیدانیتو > بدون کنکور غیر انتفاعی 98
بدون کنکور, کاردانی بدون کنکور غیر انتفاعی, کاردانی به کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی, کارشناسی ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی, کارشناسی بدون کنکور غیر انتفاعی

بدون کنکور غیر انتفاعی 98





بدون کنکور غیر انتفاعی 98

در این مقاله به موضوع بدون کنکور غیر انتفاعی 98 خواهیم پرداخت. موفقیت در کنکور گرچه بهترین راه ورود به رشته تحصیلی دلخواه در دانشگاه های مورد نظر داوطلبان است، اما تنها راه نیست. دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی راه دیگری در پیش روی داوطلبان قرار داده اند تا در صورتی که در کنکور موفق نبوده اند و یا در کنکور شرکت نکرده اند، از این طریق وارد دانشگاه شوند. روش بدون کنکور غیر انتفاعی 98 که صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی) داوطلبان است، راه حل مناسبی برای افزایش سطح علمی است. و به این شیوه داوطلبانی که شرایط شرکت در کنکور سراسری را ندارند، سانس تحصیل در همان سال را از دست نخواهند داد.

در مقاله بدون کنکور غیر انتفاعی 98 قرار است تمام قوانین و شرایط شرکت در دانشگاه و مؤسسات غیر انتفاعی بدون کنکور و … را توضیح دهیم. لازم است به داوطلبانی که نگران درج نوع پذیرش آن ها در مدرک فارغ التحصیلی خود هستند، بگوییم، نوع پذیرش “صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و یا “بدون کنکور” در مدرک فارغ التحصیلی آن ها درج نمی شود.

انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور غیر انتفاعی

داوطلبان عزیز توجه کنند که ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور غیر انتفاعی در مقطع کاردانی و کارشناسی در حال حاضر در حال انجام است. داوطلبان به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته می کنند و نتایج آن در شهریورماه مشخص می شود. نحوه درج کد رشته ها در فرم انتخاب رشته باید بر اساس اولویت و علاقه داوطلبان باشد و داوطلب در اولین کد رشته ای که قبول شود، ثبت نام خواهد کرد و اسیر انتخاب های داوطلب بررسی نمی شوند. داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور غیر انتفاعی 98 به سامانه www.sanjesh.org مراجعه خواهند کرد.

شرایط انتخاب رشته بدون کنکور غیر انتفاعی

داوطلبان کارشناسی ارشد توجه کنند که تنها استعدادهای درخشان می توانند در این طرح شرکت کنند و در سایر مقاطع هر داوطلب که از شرایط زیر برخوردار باشد، مجاز به ثبت نام هستند.
  1. دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک حداکثر تا تاریخ 98/06/31 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) الزامی است.
  2. افرادی که دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش دارند، ولی مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی ندارند، مجاز به شرکت در این مرحله نیستند.
  3. همان طور که گفته شد، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) است، بنابراین در صورتی که معدل کل و یا معدل کتبی اشتباه درج شود، قبولی آنان لغو می شود.
داوطلبانی که در کنکور سال 98 شرکت نکرده اند، برای ثبت نام و انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه می کنند و دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مطالعه می کنند تا از قوانین و … مطلع شوند و بعد با پرداخت 20 هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام، شماره سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت می کنند و در صورتی که قصد شرکت در چند گروه آزمایشی را داشته باشید به ازای هر گروه آزمایشی مبلغی پرداخت خواهید کرد. مدارکی که برای ثبت نام نیاز دارید را در دفترچه راهنما مشاهده کنید و قبل از اقدام به ثبت نام آن را تهیه کنید. داوطلبان عزیز توجه کنند در هر گروه آزمایشی (ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی) می توانند به غیر از انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود در گروه آزمایشی زبان های خارجی و هنر نیز انتخاب رشته انجام دهند. اما توجه کنید که تمامی رشته ها در این مرحله وجود ندارد. اما داوطلبانی که قصد شرکت در این دوره را دارند، می توانند لیست رشته ها را مشاهده کنند و بعد از بین رشته های موجود انتخاب خود را انجام دهند. لازم است بگوییم رشته هایی مانند برق – کامپیوتر، شیمی، حقوق و … که در گروه های آزمایشی مختلف پرطرفدار هستند، در بدون کنکور غیر انتفاعی وجود دارد، و معمولاً ظرفیت این کد رشته ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی بالا است. بنابراین نگرانی برای داوطلبان وجود نخواهد داشت.

مقاطع تحصیلی بدون کنکور غیر انتفاعی

دانشگاه ها و مؤسسات غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی، کاردانی به کارشناسی، کارشناسی (پیوسته، ناپیوسته)، کارشناسی ارشد به روش بدون کنکور دانشجو می پذیرد و داوطلبان می توانند در تمامی مقاطع به جز دکتری بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی و شرایط هر مقطع در دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند.

داوطلبان عزیز برای اطلاع از شرایط پذیرش بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد به مقاله پذیرش بدون کنکور ارشد 98 مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *