آیدانیتو > بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی- بیومتریال, انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی-بیوالکتریک, انتخاب رشته دکتری مهندسی پزشکی-بیومکانیک, مهندسی پزشکی

بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی






بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی

دیر زمانی نیست که نام رشته ی مهندسی پزشکی نقل محافل شده است. در واقع به نظر می رسد که با توجه به نظام مند بودن سیستم بدن انسان، پزشکی در برخی موارد، خلل هایی را احساس می نموده است، زیرا علمی که می تواند سیستم های نظام مند را مدیریت نماید، علم مهندسی است. با روی کار آمدن عنوان مهندسی پزشکی که در واقع توانسته بود به  خوبی علم ریاضی را در قالبی تجربی به نمایش بگذارد، هر دو صنعت پزشکی و مهندسی با تحول های شگرفی روبرو شد. به عبارتی مهندسی پزشکی به کمک پزشکان آمد تا با استفاده از دانش مهندسی، در تشخیص و درمان بیماری ها، بهتر عمل نمایند. حال با وجود اینکه علاقه در انتخاب رشته بسیار مهم است، اما توجه به بازار کار نیز امری ضروری است. به همین سبب در ادامه پس از بررسی گرایش های دکتری مهندسی پزشکی، به بررسی بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی بدانید. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در رابطه با بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی بدست آورید. 
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات خوبی را در رابطه با بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی در اختیار شما دوستان گرامی قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید. 

گرایش های دکتری مهندسی پزشکی

در دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری 3 مجموعه برای مهندسی پزشکی تعریف شده است که عبارتند از: 1- مهندسی پزشکی – بیو الکتریک 2- مهندسی پزشکی – بیومکانیک 3- مهندسی پزشکی – بیومتریال که رشته و گرایش های هر مجموعه به صورت زیر تعریف می شود:

مجموعه

رشته

گرایش ها

مهندسی پزشکی – بیو الکتریک

مهندسی پزشکیبیو الکتریک

مهندسی پزشکی – بیومکانیک

مهندسی پزشکی

بیومکانیک

توانبخشی

 

ورزش

مهندسی پزشکی – بیومتریال

مهندسی پزشکیبیومتریال

بافت

   به طور کلی می توان موقعیت های کاری رشته مهندسی پزشکی را در 3 گروه زیر طبقه بندی نمود:

1- تشخیص بیماری ها و ارائه راهکارهای مناسب درمانی

از جمله زمینه های بسیار مهمی که مهندسان پزشکی می توانند به فعالیت بپردازند، بیمارستان ها و مراکز درمانی و پزشکی است. یک مهندس پزشکی که در کار خود خبره است، علاوه بر آگاهی از مفاهیم رشته ی خود در زمینه ی مهندسی و پزشکی، بایستی در سایر علوم مانند الکترونیک و برق نیز مهارت های کافی را کسب نماید. یکی از مثال های بسیار مشهور در این زمینه اختراع لیزر است که امروزه یکی از مشهورترین اختراعات بشری به منظور تشخیص و درمان به حساب می آید.

2- طرح ریزی، ایده پردازی، ساخت و تعمیرات

از آن جایی که عنوان «طرح ریزی، ایده پردازی، ساخت و تعمیرات» بسیار جامع است، به نظر می رسد که بتوان مثال های بسیار زیادی از کاربرد مهندسی پزشکی در این موضوع بیان نمود. یکی از مهم ترین اهداف مهندسی پزشکی، ساخت دستگاه هایی است که بتوانند نیازهای درمانی را تکمیل کنند. یک پزشک در صورتی که فقط علم محض پزشکی را داشته باشد، قادر نخواهد بود که دستگاه سونوگرافی را اختراع نماید. پس یکی از مهم ترین اهداف مهندسی پزشکی، ساخت تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی آزمایشگاهی است. از جمله زمینه های کاری دیگری که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، طراحی و ساخت قطعات پروتزی است.

3- تلفیق، بهینه سازی و نگه داری

از جمله زمینه های کاری دیگر مهندسی پزشکی، راه اندازی و نگه داری از تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی است. از آنجایی که این دستگاه ها بسیار دقیق و تخصصی هستند، نیرویی که بایستی با آن ها کار و از آن ها نگهداری نماید نیز بایستی متخصص باشد. تلفیق مکانیزم ها و ایده پردازی یکی دیگر از زمینه های شغلی است. به عبارتی ابداع یک فناوری فقط در بازه ی زمانی خاص، نیازهای جامعه را برطرف خواهد کرد. با توجه به اینکه نیازها نیز به روز رسانی می شوند، در صورت عدم بروز رسانی فناوری ها، جامعه دچار نوعی خلاء می شود. خوشبختانه در کشور ما نیز موقعیت های شغلی بسیار زیادی برای رشته مهندسی پزشکی وجود
دارد ولی شرط اصلی، داشتن مهارت کافی است. در واقع اگر کمی واقع بینانه به موضوع اشتغال بنگریم، متوجه می شویم که داشتن مدرک فوق لیسانس و دکتری هر چند بسیار عالی است، ولی به شرطی می تواند موجب بهبود وضعیت شغلی مان شود که همراه با مهارت و تجربه کافی باشد. برای مثال با داشتن مدرک کارشناسی مهندسی پزشکی شما می توانید در یک شرکت خصوصی استخدام شوید ولی نباید به داشتن درآمد بالا فکر کنید. چرا که اکثر موقعیت های شغلی در این رده، بازاریابی و فروش محصولات مرتبط با مهندسی پزشکی است. در واقع اگر می خواهید در این رشته پولدار شوید، می توانید به ادامه تحصیل تا مقطع دکتری، جذب در هیئت علمی و استاد دانشگاه شدن فکر کنید! اما یکی از مزیت های این رشته، موقعیتی است که برای پذیرش در کشور خارجی دارد. از آنجایی که این رشته، رشته ای بسیار جدید و کاربردی است، پذیرش در سایر کشور ها با صرف انرژی کمتری نسبت به سایر رشته ها انجام می پذیرد. در نهایت بایستی بگوییم که: اگر اطلاعات جامع تری درباره ی بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی دارید… اگر گرایش های دکتری مهندسی پزشکی را بیشتر می شناسید… اگر فکر می کنید که اطلاعات و تجربیاتی در زمینه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی دارید، که می تواند برای دوستانتان مفید باشد… شما را به چالش «سهیم شدن در تجارب یکدیگر» دعوت می کنیم. در این چالش سعی می کنیم که با به اشتراک گذاشتن نظرات و تجربیات یکدیگر، مسیر پیش رو را روشن تر کنیم و در نتیجه با چشمانی بازتر و اطلاعاتی جامع تر نسبت به انتخاب راه آینده خود اقدام نماییم. در صمن پس از آگاهی از بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مصاحبه دکتری مهندسی پزشکی بزنید .
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار گرایش های دکتری مهندسی پزشکی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *