انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

بازار کار رشته مهندسی پزشکی

بازار کار رشته مهندسی پزشکی


بازار کار رشته مهندسی پزشکی
مهندسی پزشکی از جمله رشته های تلفیقی بین مهندسی و زیست پزشکی است که از بازار کار مطلوب و رو به رشدی برخوردار است. اما یک مهندس پزشکی چه وظایفی دارد؟ گرایش های رشته مهندسی پزشکی چیست؟ تا چه رتبه ای می توان مهندسی پزشکی قبول شد؟ بازار کار رشته ی مهندسی در خارج از کشور چگونه است؟ بازار کار رشته مهندسی پزشکی در ایران چگونه است؟ پزشکی بدون کنکور در ایران امکان پذیر است؟ این سوالی است که شاید یافتن جواب درستش را میتوانید از ما بخواهید.برای رسیدن به پاسخ این سؤالات ادامه مطلب را دنبال کنید.

مهندسی پزشکی چیست؟

رشته مهندسی پزشکی یک علم بین رشته ای است که به طراحی، تولید و حفاظت و نگه داری از تجهیزات و سیستم های پزشکی به منظور تشخص، مقابله و درمان بیماری ها می پردازد. در این رشته می توان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل داد.

بازار کار رشته مهندسی پزشکی در ایران

بازار کار رشته مهندسی پزشکی به دلیل اهمیت و نقش بارز طراحی و کاربرد تجهیزات نوین پزشکی، سیستم های الکترونیکی ارتقای سلامت و کارکرد اعضای بدن و توان بخشی به اعضای مصنوعی انسان، مطلوب و رو به افزایش است. چرا که بیمارستان ها و تجهیزات پزشکی روز به روز در جهت کاربرد و ساخت و نگه داری سیستم ها و ابزارهای جدید، حرکت می کنند. بعد دیگر این موضوع، قیمت بالای تجهیزات پزشکی است. از این رو مراکز پزشکی و بیمارستان ها برای حفظ و نگه داری این سیستم های گران قیمت قطعاً به مهندسان پزشکی نیاز دارند. همچنین میتوانید برای اطلاع از ارشد بدون کنکور روی لینک آبی کلیک کنید.

گرایش های رشته مهندسی پزشکی

گرایش های رشته مهندسی پزشکی، به ترتیب زیر است:
گرایش بیو الکتریک
این گرایش دارای نقش ارزشمندی در علم پزشکی دارد چرا که به ساخت الکترونیکی تجهیزات پزشکی، تعمیر و نگهداری و طراحی آنها می پردازد.
گرایش بیومکانیک
 متخصصان گرایش بیومکانیک در مورد اصول رشته مکانیک در طراحی و تولید اعضای مصنوعی بدن تحقیق می کنند. از این رو با گرایش بیوالکتریک مرتبط است.
گرایش بیو مواد
 گرایش بیومواد به تحقیق و بررسی در مورد مواد پرکاربرد رشته های پزشکی ماند: پلیمر، مواد فلزی و سرامیک توجه دارد.
گرایش بالینی
این گرایش به خرید، تعمیر و حفاظت از تجهیزات پزشکی بیمارستان ها اختصاص دارد.

رتبه قبولی رشته مهندسی پزشکی

رتبه قبولی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه های سراسری از طریق درصد دروس عمومی و تخصصی سنجش می شود. میانگین 45 درصد دروس عمومی و میانگین 25 درصد دروس اختصاص شما را وارد دانشگاه های دولتی برای تحصیل در رشته مهندسی پزشکی می کند. البته سهمیه منطقه و ظرفیت ورودی دانشگاه ها نیز متغیرهایی تأثیرگذار هستند. همچنین نوع دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل نمایید نیز در رتبه قبولی مؤثر است.

بازار کار رشته مهندسی پزشکی در خارج از کشور

بازار کار رشته مهندسی پزشکی در خارج از کشور، مطلوب و آینده دار است. برای دریافت بورسیه تحصیلی یا فاند لازم است مدارک بین المللی زبان مثل تافل یا آیلتس داشته باشید. همچنین در سمینارهای معتبر داخلی یا خارجی یا مجلات علمی، مقالات معتبر داشته باشید.

لیست 5 دانشگاه منتخب بین المللی در رشته مهندسی پزشکی

لیست 5 دانشگاه دارای سطح علمی بالا در رشته مهندسی پزشکی شامل موارد زیر است:

  1.  

اسامی دانشگاه های پذیرنده مهندسی پزشکی در خارج از کشور

(ETH Zürich (Switzerland

 

THE UNIVERSITY OF SHEFFIELD (uk)

THE HARVARD SCHOOL OF ENGINNERING AND APPLIED SCIENCES (US)

 

THE JOHN HOPKINS SCHOOL OF MEDICINE (US)

UNIVERSITY OF TWENTE (Netherlands)

در این مقاله به بررسی بازار کار رشته مهندسی پزشکی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه و رتبه قبولی رشته مهندسی پزشکی کنکور سراسری 98 بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته مهندسی پزشکی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *