آیدانیتو > انتخاب رشته دکتری مهندسی نفت 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی نفت, انتخاب رشته دکتری مهندسی نفت- اکتشاف, دکتری مهندسی نفت

انتخاب رشته دکتری مهندسی نفت 98

انتخاب رشته دکتری مهندسی نفت 98

رشته مهندسی نفت به اکتشاف، استخراج و حفاری منابع نفت و گاز می پردازد و از جمله رشته های پرکاربرد و با اهمیت به ویژه در کشور های نفت خیز است. این رشته در مقطع دکتری جذب دانشجو دارد و دانشجویان شرکت کننده در کنکور دکتری در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شوند، می توانند در دانشگاه های سراسری و آزاد انتخاب رشته نمایند.

کارنامه اولیه که برای شرکت کنندگان منتشر می شود، مشخص می کند که چه کسانی امکان انتخاب رشته در گروه آزمونی خود را دارند. در کارنامه در قسمت وضعیت مجاز چنانچه مقابل آن “می باشید” درج شده باشد، فرد مجاز به انتخاب رشته است و در صورتی که “نیستید” قید شده باشد، داوطلب امکان انتخاب رشته ندارد. ویرایش فرم انتخاب رشته حداکثر تا اتمام زمان تعیین شده برای انتخاب رشته امکان پذیر خواهد بود.


نحوه انتخاب رشته اینترنتی دکتری مهندسی نفت 98

انتخاب رشته اینترنتی دکتری مهندسی نفت از دو مسیر انجام می شود: 1- سایت سازمان سنجش  2- مرکز آزمون دانشگاه آزاد. سایت سازمان سنجش مخصوص متقاضیانی است که بر طبق کارنامه اولیه حد نصاب لازم در هر یک از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان و غیر انتفاعی را به دست آورده باشند. کسانی باید به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به منظور انتخاب رشته اینترنتی دکتری مهندسی نفت مراجعه کنند که در زمان ثبت نام تیک علاقه مندی به پذیرش در دانشگاه آزاد را زده باشند و در کارنامه آنها، کد دسترسی قید گردیده باشد. در هر یک از سایت های مذکور با استفاده از اطلاعات فردی می بیاست وارد شید و پس از تأیید صحت اطلاعات تحصیلی و شخصی، اقدام به انتخاب کد رشته محل ها نمایید. برای دانشگاه های سراسری 50 کد رشته محل و دانشگاه آزاد 40 کد رشته محل می توانید انتخاب کنید. در پایان انتخاب رشته، کد 15 رقمی که تأیید و ثبت نهایی فرم انتخاب رشته داوطلب است، برای وی صادر می شود.

نکات مهم انتخاب رشته دکتری مهندسی نفت 98

نکات زیر را در انتخاب رشته دکتری مهندسی نفت مورد توجه قرار دهید: 1- مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته و توضیحات مربوط به شرایط و ضوابط دانشگاه ها 2- ظرفیت های ورودی هر یک از دانشگاه هایی که انتخاب کرده اید چه تعداد است و با توجه به رتبه و حد نصابی که کسب کرده اید امکان انتخاب کدام ها را دارید. 3- اطلاع از سهمیه ها (ایثارگران – مربیان) 4- استفاده از تجربه پذیرفته شدگان سالهای گذشته و افراد آگاه برای شناخت روند انتخاب رشته 5- توجه به بعد مسافت، وضعیت جغرافیایی و دیگر مشخصه های فرهنگی برای تحصیل راحت تر در دانشگاه موردنظر 6- توجه به آموزش رایگان یا غیر رایگان هر کدام از دانشگاه ها توجه و رعایت این نکات، یک انتخاب رشته اصولی برای داوطلبان دکتری مهندسی نفت خواهد داشت که در نهایت یک نتیجه منطقی و مورد انتظار نیز خواهد داشت.
 مشاوران تحصیلی آیدانیتو می توانند پاسخگوی سؤالات شما در زمینه نحوه، شرایط و زمان انتخاب رشته دکتری مهندسی نفت باشند.

تحصیل دکتری مهندسی نفت در خارج از کشور

با توجه به بازار کار خوب رشته مهندسی نفت در دانشگاه های خارج از ایران می توان انتظار داشت که افراد بسیاری جهت تحصیل در مقاطع مختلف این رشته دانشگاهی در خارج از کشور و در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام کرده اند و یا در فکر گرفتن پذیرش از دانشگاه های سطح بالای دنیا در این رشته هستند. اما شما دوست عزیز خواننده این مقاله چرا جزء این اشخاص نباشید و نتوانید دکتری مهندسی نفت را در دانشگاهی سطح بالا و در خارج از ایران بخوانید. پس از همین حالا دست به کار شوید و تصمیم خود را بگیرید. در صورت داشتن سؤالی در این زمینه می توانید از مشاوران آیدانیتو راهنمایی بخواهید. فقط کافیست که با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته دکتری مهندسی نفت 99 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری مهندسی نفت ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *