زیست شناسی

انتخاب رشته دکتری زیست شناسی






انتخاب رشته دکتری زیست شناسی

رشته زیست شناسی از جمله بهترین و شناخته شده ترین رشته های دانشگاهی در بین اهالی درس و دانشگاه به حساب می آید. هدف اصلی از ایجاد و راه اندازی این رشته تحصیلی ایجاد زمینه هایی مناسب و مساعد جهت شناخت هر چه بیشتر علوم جانوری، برقرار کردن ارتباط صحیح و منطقی آن با علوم دیگر است. از طرف دیگر این رشته تحصیلی به دنبال تربیت متخصصان و کارشناسانی است که توانایی و قابلیت درک و حل مسائل بنیادی علوم جانوری را داشته باشند و آشنایی کافی را با جنبه های کاربردی آن کسب کرده باشند. میزان اهمیت رشته زیست شناسی با توجه به نیاز عمده باغ وحش، موزه ها، بخش های آموزشی و تحقیقاتی و علوم پزشکی به خوبی روشن می شود. رشته زیست شناسی در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی، ارشد و همین طور دکتری در شمار زیادی از مراکز دانشگاهی کشور توسط اساتید مورد تدریس قرار می گیرد. در این مقاله، به بحث در مورد انتخاب رشته دکتری زیست شناسی برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات خوب و مفیدی را در رابطه با انتخاب رشته دکتری زیست شناسی به دست آورید.

شرایط انتخاب رشته دکتری زیست شناسی

پیش از شروع انتخاب رشته دکتری زیست شناسی توجه به شرط مهم مجاز شدن داوطلب به مجاز شدن به انتخاب رشته در هر یک از دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، خودگردان، پیام نور، شبانه و یا روزانه است. به همین جهت تمامی داوطلبانی که عنوان مجاز در کارنامه آن ها درج شده باشد امکان انتخاب رشته دکتری زیست شناسی را دارید. انتخاب رشته دکتری زیست شناسی برای داوطلبان لزوماً بر اساس نمره کل اکتسابی و میانگین به دست آمده صورت می گیرد. هر یک از داوطلبان می توانند تا حداکثر 50 کد رشته تحصیلی را از بین کد رشته های زیست شناسی در دوره دکتری را انتخاب نمایند.

نحوه انتخاب رشته دکتری زیست شناسی

نحوه انتخاب رشته دکتری زیست شناسی دانشگاه آزاد و سراسری کاملاً از یکدیگر جداست جهت انتخاب رشته دکتری زیست شناسی دانشگاه سراسری همه داوطلبان مجاز شده لزوماً باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور وارد شوند پس از مطالعه کامل و جز به جز دفترچه انتخاب رشته دکتری هر داوطلب می تواند به وسیله وراد کردن اطلاعات شناسنامه ای خود و یا شماره پرونده و شماره داوطلبی خود وارد صفحه انتخاب رشته اینترنتی دکتری زیست شناسی شود. همان طور که در بالا اشاره کردیم سقف انتخاب کد رشته ها در انتخاب رشته دکتری زیست شناسی سراسری 50 کد رشته محل و در دانشگاه آزاد 40 کد رشته محل است. تمامی داوطلبان مایل به پذیرش در دانشگاه آزاد پیش از انتخاب رشته دکتری زیست شناسی باید نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنندو با وارد شدن به سایت www.azmoon.org دست به انتخاب رشته دکتری زیست شناسی بزنند. پس از تمام شدن زمان تعیین شده انتخاب رشته دکتری زیست شناسی اسامی کلیه پذیرفته شدگان نهایی برای دومین مرحله آزمون دکتری زیست شناسی که در واقع همان مصاحبه پژوهشی و علمی است را به دنبال انتشار اطلاعیه ای اعلام می شود.
اگر سوالی درباره انتخاب رشته دکتری زیست شناسی ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان انتخاب رشته دکتری زیست شناسی

همان طور که در جریان هستید آزمون دکتری زیست شناسی برای شرکت کنندگان در آن  در اسفند ماه هر سال برگزار می شود. بدین ترتیب نتایج اولیه آزمون دکتری زیست شناسی در آخرین هفته از فروردین ماه به عرض داوطلبان شرکت کننده می رسد. بعد از این امر نوبت انتخاب رشته دکتری زیست شناسی است که در طول زمانی مشخص و به وسیله وارد شدن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. این زمان احتمالاً در سال 1398 نیز همان نیمه اول اردیبهشت ماه است که داوطلبان می توانند در این زمان تعیین شده انتخاب رشته دکتری زیست شناسی را بی هیچ محدودیتی انجام دهند.

 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری زیست شناسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله گرایش های دکتری زیست شناسی بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را درباره مسائل مربوط به انتخاب رشته دکتری زیست شناسی در اختیار شما قرار دهند. پس در صورت لزوم با آن ها تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *