انتخاب رشته دکتری بدون آزمون پردیس

انتخاب رشته دکتری بدون کنکور پردیس






انتخاب رشته دکتری بدون کنکور پردیس

از آن روزهایی که هر فرد زیباترین و بهترین روزهای زندگی اش را در پشت میله های کنکور بگذراند زمان زیادی می گذرد. در حال حاضر تنها راه ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی شرکت در آزمون سراسری آزاد و یا سراسری نیست. بلکه شمار زیادی از مراکز دانشگاهی به شکل بدون آزمون نیز اقدام به جذب و گزینش دانشجویان در رشته های مختلف تحصیلی می نمایند. این موضوع در رابطه با دوره دکتری نیز برای مردم صادق است. از جمله دانشگاه های پذیرنده دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه پردیس است. تمامی داوطلبانی که تمایل به ادامه تحصیلات دانشگاهی در دوره دکتری را دارند اما هیچ تمایلی به شرکت در آزمون دشواری همچون آزمون دکتری را ندارند. امکان تحصیل در دکتری بدون آزمون دانشگاه پردیس را در این دوره از تحصیلات تکمیلی را دارند.

در مجموع می توان پذیرش در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه پردیس را می توان در دو گروه تقسیم بندی کرد. در نوع اول که به فارغ التحصیلان ممتاز و برجسته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اختصاص دارد به پذیرش استعدادهای درخشان مشهور است. نوع بعدی گرفتن پذیرش از پردیس های بین المللی شماری از مراکز دانشگاهی است که به شکل بدون آزمون اقدام به جذب و پذیرش دانشجو می کنند. در این مقاله به بحث در مورد انتخاب رشته دکتری بدون کنکور پردیس برای شما دوستان داوطلب می پردازیم. مسلماً اطلاع از موضوع انتخاب رشته دکتری بدون کنکور پردیس می تواند کمکی اساسی به شما در زمان تحصیل در دوره بدون آزمون دکتری این دانشگاه باشد. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با انتخاب رشته دکتری بدون کنکور پردیس به دست آورید.

دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور دکتری

همان طور که در بالا اشاره کردیم در صورتی که شما نیز جزء دانش آموزان استعدادهای درخشان نباشید و امکان استفاده از مزیت پذیرش بدون کنکور دکتری را به این شکل نداشته باشید. با طی مراحلی می توانید از طریق پردیس های بین المللی دانشگاه ها اقدام به گرفتن پذیرش نمایید. در حقیقت، پذیرش و انتخاب رشته دکتری بدون کنکور پردیس تنها در پردیس های بین الملل دو دانشگاه تهران و صنعتی شریف امکان پذیر است و پردیس هیچ کدام از دانشگاه های ایران چه در تهران و چه در سایر استان ها به صورت بدون کنکور دانشجوی مقطع دکتری جذب نمی کنند.
شما به عنوان فرد متقاضی تحصیل در بدون کنکور دکتری دانشگاه پردیس به کسب اطلاعات کافی در این زمینه نیاز دارید. مشاوران ما می توانند پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه باشند.

ضوابط پذیرش دکتری بدون کنکور پردیس کیش دانشگاه تهران

پردیس کیش دانشگاه تهران در راستای مأموریت و وظیفه خود جهت توسعه و پیشرفت آموزش های بین المللی در شماری از رشته های مختلف دکتری از متقاضیان ثبت نام به عمل می آورند. در این مورد، ملاک پذیرش سوابق تحصیلی افراد و دانشجویان در نظر گرفته شده است.

هیئت علمی این دانشگاه بعد از ارزیابی و بررسی مواردی همچون فعالیت های دانشگاه فرد متقاضی، مقالات نوشته شده توسط وی و پیشینه علمی وی پذیرش یا عدم پذیرش را به داوطلبان و متقاضیان اعلام می کنند. حتی ممکن است که پس از بررسی سوابق علمی و تحصیلی اقدام به دعوت از داوطلبان جهت مصاحبه علمی شود. از میان دیگر شرایط ضروری جهت پذیرش و انتخاب رشته دکتری بدون کنکور پردیس کیش دانشگاه های تهران می توان به داشتن مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد. علاوه بر این، معدل مقطع کارشناسی ارشد فرد متقاضی نیز باید بالاتر از 14 باشد. لازم به ذکر است که کلیه کلاس های مقطع دکتری پردیس بین المللی دانشگاه تهران به زبان انگلیسی برای تمامی دانشجویان برگزار می گردد. از این رو داشتن مدرک معتبری در زبان انگلیسی که توانمندی های داوطلب را در این زبان خارجی به اثبات برساند بسیار ضرورت دارد. خبر خوش برای افرادی که مدارک زبان را ندارند این که در کیش و تهران کلاس های فشرده ای در فصل تابستان برای این قبیل افراد برگزار می گردد و پذیرش و گزینش نهایی مشروط به کسب نمره در آزمون معتبر زبان انگلیسی است.

مدارک پذیرش دکتری پردیس دانشگاه تهران

تمامی داوطلبانی که قصد دادن درخواست جهت پذیرش در این پردیس را دارند ملزم به ارسال مدارکی به آدرس ایمیل kish@utac.ir هستند. در میان این مدارک می توان از اسکن ریز نمرات فرد متقاضی که لزوماً باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد، اسکن فیش بانکی هزینه ثبت نام در این دوره و اسکن پاسپورت جهت داوطلبان بین المللی اشاره کرد. جهت اطلاع از کلیه مدارک ضروری می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

شرایط پذیرش دکتری بدون کنکور پردیس کیش دانشگاه شریف

شرایط پذیرش و جذب دانشجو در پردیس کیش دانشگاه شریف اندکی با دانشگاه تهران فرق دارد. معیار و ملاک پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه شریف به غیر از بحث سوابق تحصیلی پذیرفته شدن در آزمونی اختصاصی است. در میان شروط پذیرش دکترای پردیس دانشگاه صنعتی شریف می توان از داشتن معدل 15 به بالا در دوره کارشناسی ارشد عدم وجود منع خدمت زیر پرچم برای داوطلبان ذکور و موفقیت در مصاحبه حضوری را نام برد.

مدارک ثبت نام دکتری پردیس شریف

در زمان ثبت نام در دکتری پردیس دانشگاه شریف ارائه مدارکی همچون اسکن مدرکی در زبان انگلیسی، اسکن عکس تمام رخ با پشت زمینه سفید رنگ و پرداخت هزینه ثبت نام و تشکیل پرونده ضرورت دارد.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری بدون کنکور پردیس پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دکتری بدون آزمون پردیس بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند همراه و هم قدم شما در زمینه نحوه ورود به دوره دکتری دانشگاه های پردیس باشند. پس وقت را هدر ندهید و با آن ها تماس بگیرید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *