آیدانیتو > انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری
آزمون ارشد

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری





انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

خوشبختانه، از چند سال پیش تاکنون همزمان با پیشرفت تکنولوژی و بالاتر رفتن سطح آگاهی مردم جامعه، نیاز به تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی بیش از پیش در بین افراد حس می شود. در نتیجه، هر ساله با افزایش تعداد داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف مواجه هستیم. علی رغم وجود محدودیت در تعداد افراد پذیرش شده در این دوره تحصیلی، با وجود طرح جامع تکمیل ظرفیت می توان امید بیشتری به قبولی و پذیرش در دانشگاه های مختلف داشت. لازم به ذکر است که با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری هم می توان به پیشرو اهداف دانشگاه یعنی پر کردن صندلی های خالی کمک کرد و هم شانس خود را جهت قبولی در دانشگاه های سراسری پذیرنده در مقطع کارشناسی ارشد آزمود. در این مقاله، با ما همراه باشید تا آشنایی لازم را در ارتباط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری پیدا کنید.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

مسلم است که بعد از اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری (در صورت نیاز دانشگاه به اجرا کردن طرح تکمیل ظرفیت، در حدود دو هفته الی یک ماه بعد از انتشار اسامی قبول شدگان در مراکز دانشگاهی) دفترچه تکمیل ظرفیت، توسط سایت سازمان سنجش قابل مشاهده و مطالعه است. در نتیجه، در آخرین روزهای ماه شهریور الی اوایل مهر ماه می توانید با مراجعه به سایت سازمان سنجش، دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری را دانلود کرده و جهت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری مورد استفاده قرار دهید.

شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

اولین و شاید مهم ترین شرط ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری شرکت داوطلب در آزمون ورودی دانشگاه ها در مقطع کارشاسی ارشد بوده که نباید از آن غافل شد. به عبارت دیگر، سازمان سنجش آموزش کشور باید برای این داوطلبان کارنامه ای را در سایت خود منتشر کرده باشد.

نکته قابل توجه این که حتی در صورتی که حداقل رتبه مجاز جهت شرکت و انتخاب رشته در دوران روزانه را به دست نیاورده باشید، باز هم فرصت ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری و استفاده از این فرصت طلایی را دارید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که در زمان مشخص شده برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری قسمتی را تحت عنوان ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده می کنید. با کلیک بر روی این بخش لیست رشته های تکمیل ظرفیت برایتان قابل دانلود بوده و 20 کد رشته را می توانید از بین آن ها گلچین نمایید. از آن جایی که این آخرین فرصتی است که در اختیارتان گذاشته می شود، پس نهایت استفاده از آن برده و دقت بالایی را در این امر به خرج دهید.

در این مقاله به بررسی موضوع انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری بزنید.

در ضمن اگر سوالی در زمینه نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری دارید، می توانید با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *