آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98
کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98





انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98 

در این مقاله به جزئیات انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98 پرداخته ایم، داوطلبان گرامی که در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کرده اند، در حال حاضر به زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98 نزدیک می شوند و نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت و زمان آن از دغدغه های این روزهای داوطلبان ارشد وزارت بهداشت است. در حال حاضر در 22 مردادماه، نتایج اولیه اعلام شده است و داوطلبان منتظر شروع انتخاب رشته هستند، پیشنهاد می کنیم با مقاله انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98 همراه باشید.

زمان انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98

نتایج وزارت بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد در اواخر مردادماه 1398 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir قرار می گیرد، دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98 نیز دو روز بعد منتشر می شود و معمولاً چند روز بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98 می شوند، در ادامه جدول زمان بندی وزارت بهداشت را مشاهده خواهید کرد. طبق جدول زیر داوطلبان عزیز 4 روز مهلت برای انتخاب رشته خواهند داشت.
وضعیتزمان
برگزاری آزمون15-14 تیر
اعلام نتایج اولیه22 مرداد
انتشار دفترچه انتخاب رشته24 مرداد
انتخاب رشته27 لغایت 30 مرداد

 

نحوه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

داوطلبان مجاز شده به انتخاب رشته در اواخر مرداد 98 بعد از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته با وارد کردن کد رهگیری وارد سامانه شده و انتخاب رشته/ محل های مورد نظر را انجام می دهند، تعداد مجاز انتخاب های داوطلبان با توجه به تعداد دانشگاه های پذیرنده رشته امتحانی متفاوت است. بعد از وارد کردن کد رشته/محل با کلیک بر گزینه ثبت نهایی، انتخاب رشته با موفقیت ثبت می شود و داوطلبان عزیز باید تا اعلام نهایی نتایج منتظر بمانند. برای انتخاب رشته باید کارنامه خود را به دقت بررسی کنید، گزینش دانشجو بر اساس تراز (نمره کل) انجام می شود، سهمیه داوطلبان در این پذیرش مؤثر هستند، بنابراین لازم است در هنگام انتخاب رشته به تراز کسب شده در آزمون و ظرفیت دانشگاه توجه کنید. در صورتی که در انتخاب رشته وزارت بهداشت شرکت نکنید، این مسئله به عنوان حذف و انصراف شما از ادامه فرآیند آزمون برداشت می شود، بنابراین قبل از پایان مهلت ثبت نام (30 مرداد) نسبت به انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98 اقدام کنید.

شرایط انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

داوطلبانی که حد نصاب حداقل 30% نمره کل آزمون را کسب کرده باشند، مجاز به انتخاب رشته خواهند شد. معمولاً تعداد مجاز شدگان به انتخاب رشته چند برابر ظرفیت دانشگاه ها است. و اما شرایط اختصاصی، دارا بودن دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد 98 یا دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته انتخابی داوطلب در آزمون است. توجه داشته باشید که انتخاب رشته باید بر اساس مدرک مورد پذیرش باشد. به عنوان مثال در مدرک مورد پذیرش رشته کارشناسی میکروب شناسی قید شود، منظور مقطع کارشناسی رشته میکروب شناسی است و رشته زیست شناسی با گرایش میکروبیولوژی مورد پذیرش نیست. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98 مقاله دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 98 را مطالعه کنید.
داوطلبان عزیز می توانند سؤالات خود را پیرامون انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت با مشاوران آیدانیتو در میان بگذارند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *