آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر 98
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر

انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر 98

انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر 98

مسئله انتخاب رشته ارشد از مهم ترین و تأثیرگذارترین فعالیت ها در آینده تحصیلی داوطلبان به حساب می آید. داوطلبانی که انتخاب رشته ارشد را با سهل انگاری و بی توجهی انجام می دهند در آینده و در دوران تحصیل به مشکلات بزرگی خواهند رسید. از این رو با توجه به اهمیت انتخاب رشته، در این مقاله به انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر 98 پرداخته ایم. داوطلبان عزیز که قصد انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر را دارند، می توانند به مقالات درج شده در آیدانیتو نظیر انتخاب رشته ارشد 98، اصول و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری، مراجعه کنید. هدف از طرح این مقالات، موفقیت شما در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. با ما همراه باشید.


معرفی رشته ارشد مهندسی پلیمر

رشته مهندسی پلیمر از رشته های گروه فنی و مهندسی است که در 5 گرایش ارائه شده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد. قبل از خواندن ادامه مقاله نکته ای برای کسانی که نمیخواهند کنکور دهند در اینجا وجود دارد. کارشناسی ارشد بدون کنکور برای داوطلبانی است که در دوره ی قبلی معدل بالا دارند و میتوانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

  1. فراورش
  2. نانوفناوری
  3. پلیمریزاسیون
  4. کامپوزیت (مواد مرکب)
  5. علوم پایه

فراورش

هدف از ارائه رشته فراورش تولید و بررسی محصولات پلیمری است. از نمونه محصولات پلیمری میتوان به رزین ، پلاستیک ، لاستیک و… است.

نانوفناوری

هدف از ارائه رشته نانوفناوری روی کار آمدن متخصصان پلیمر جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی و اجرایی در صنایع پلیمری مربوط به نانو فناوری است.

پلیمریزاسیون

پلیمریزاسیون گرایش جدیدی است که به تولید ماکرومولکول ها و پلیمر ها در صنایع بزرگ شیمی میپردازد

کامپوزیت

کاموزیت در واقع موادی است که از ترکیب فیزیکی چند ماده به پلیمر تبدیل میشود تا خواص مورد نظر را به دست آورد.

علوم پایه

مواد و ضرایب گرایش علوم پایه همانند گرایش های فراورش و نانو فناوری میباشد.

کدضریب ارشد مهندسی پلیمر

مهندسی پلیمر با کد رشته 1255 دارای 2 کد ضریب میباشد. به تعداد کدضریب های ارشد مهندسی پلیمر رتبه و تراز خواهیم داشت بنابر این در کارنامه ارشد مهندسی پلیمر 2 رتبه مشخص خواهد شد در ادامه کدضریب گرایش های ارشد مهندسی لیمر را مشاهده خواهید کرد.

نام گرایشکد ضریب
فراورش1
نانو فناوری
پلیمریزاسیون2
کامپوزیت
علوم پایه1

زمان انتخاب رشته ارشد پلیمر 98

بعد از اعلام نتایج و درج کارنامه های داوطلبان شرکت کننده در سایت سازمان سنجش، به نشانی www.sanjesh.org، زمان انتخاب رشته فرا می رسد. داوطلبان برای انتخاب رشته ارشد پلیمر  یک هفته مهلت خواهند داشت . معمولا زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر آزاد یک هفته پس از انتخاب رشته ارشد سراسری آغاز میشود. به داوطلب عزیز توصیه میکنیم انتخاب رشته ارشد را در روزهای ابتدایی آغاز انتخاب رشته انجام دهند.

نحوه انتخاب رشته ارشد پلیمر 98 به چه صورتی خواهد بود؟

داوطلبان با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، 100 کد رشته را می توانند وارد کنند. ترتیب وارد کردن کد رشته ها بر اساس اولیت های رشته و دانشگاه می باشد. پایان انتخاب رشته داوطلبان کد 15 رقمی را دریافت خوهند کرد که به نشانه پایان انتخاب رشته می باشد. اما انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری چه تفاوت هایی دارد و داوطلبانی که در هر دو دوره شرکت می کنند، چند کد رشته را وارد خواهند کرد؟ انتخاب رشته دانشگاه های سراسری به روال گفته شده در سایت سازمان سنجش می باشد. اما تمامی مراحل تا مشاهده کارنامه داوطلبان ارشد آزاد در سایت سازمان سنجش می باشد. اما تمامی مراحل تا مشاهده ی کارنامه داوطلبان ارشد آزاد در سایت سازمان سنجش می باشد. اما در مرحله انتخاب رشته راه دو دوره از هم جدا می شود و داوطلبان برای انتخاب داشگاه آزاد به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه می کنند. در انتخاب رشته آزاد نیز داوطلبان مجاز به وارد کردن 100 کد رشه هستند. داوطلبانی که در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد شرکت داشته اند، می توانند برای هر دانشگاه به طور مجزا 100 کد رشته را وارد نمایند.

در انتخاب رشته چه مواردی را مورد بررسی قرار دهیم؟

برای اینکه از موارد تأثیرگذار در انتخاب رشته اصولی مطلع شوید، به ادامه ی مقاله توجه کنید. سه عامل مهم در انتخاب رشته منطقی قابل بررسی است:

  1. ظرفیت دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی پلیمر
  2. تحلیل کارنامه داوطلبان سال گذشته و تحلیل کارنامه خود داوطلب
  3. اولویت بندی رشته های مورد نظر و دانشگاه های انتخابی

برای اطلاع از چگونگی تأثیرگذاری ظرفیت دانشگاه ها و تحلیل کارنامه داوطلبان به مقالات موجود در این زمینه در آیدانیتو مراجعه کنید. اما اولویت بندی رشته ها به چه منظوری صورت می گیرد؟ ابتدا کد رشته وارد شده در دفترچه انتخاب رشته به عنوان اولویت اول داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد، در صورتی که داوطلبان با رتبه ی بهتر ظرفیت رشته و دانشگاه مورد نظر داوطلب را پر کرده باشند، اولویت بعدی و … مورد بررسی قرار می گیرد. به همین خاطر اولویت بندی رشته و دانشگاه اهمیت پیدا می کند.

برای اولویت بندی انتخاب های خود موارد زیر را در نظر بگیرید:
  • علاقه به رشته پلیمر
  • سطح علمی و کیفی دانشگاه
  • بازار کار رشته پلیمر در آینده
  • هزینه دوره های مختلف
  • مسیر و شهر دانشگاه انتخابی

دانشگاه های برتر پذیرنده رشته ارشد مهندسی پلیمر

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه صنعتی امیر کبیر

شناخت رشته کارشناسی ارشد پلیمر

مسلماٌ شناخت رشته ارشد پلیمر از جمله موارد مهم و ضروری است که در زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر باید به آن توجه داشت. در صورت تمایل به انتخاب رشته مهندسی پلیمر در دوره ارشد و نداشتن اطلاعات کافی درباره این رشته با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

در نهایت پس از انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد مهندسی پلیمر ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *