انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا

انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا





 .
انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا

بعد از برگزاری آزمون ارشد در هفته اول اردیبهشت، نتایج اولیه به صورت کارنامه کتبی و اینترنتی منتشر و انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا متقاضیان انجام می شود. در مقطع ارشد مهندسی هوافضا 97، انتخاب رشته اصولی و سنجیده اهمیت دارد و چه بسا گاهی باعث جابجایی نتایج خواهد شد. از این رو توجه به آن می بایست مورد توجه داوطلبان قرار گیرد.

زمان انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا

اعلام نتایج به شکل کارنامه ای که حاوی درصدهای دروس عمومی و اختصاصی و رتبه های کسب شده در هر یک از کد ضریب هاست برای متقاضیان صادر می شود و بعد از آن، انتخاب رشته در دهه دوم خردادماه بر طبق دفترچه ثبت نام آزمون ارشد خواهد بود. آزمون ارشد سراسری و آزاد در هم ادغام شده است و داوطلبان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا بعد از رویت کارنامه در سایت سازمان سنجش می بایست در زمان مقرر برای انتخاب رشته اقدام نمایند. انجام انتخاب رشته در تاریخ و زمان مقرر توسط داوطلبان ضروری است و موکول کردن آن به روزهای پایانی از مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته و یا امید به تمدید آن اقدامی خطا خواهد بود.

شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا

برای انتخاب رشته هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد لازم است داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا باشند. آزمون ارشد دارای کد ضریب هاست. بدین معنی که شما امکان انتخاب رشته در زیرگروه ها و گرایش های یک رشته را خواهید داشت. از این رو اگر رتبه و درصدهای لازم برای هر کدام از آن ها را با توجه به نوع دانشگاه ها به دست آورده باشید، از شرایط انتخاب رشته برخوردارید و می توانید انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا 97 را انجام دهید. در واقع مجاز شدگان در هر یک از کد ضریب ها می توانند انتخاب رشته کنند.

نحوه انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا

متقاضیان دانشگاه آزاد بعد از رویت کارنامه در سایت سازمان سنجش می بایست به سایت آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند و با وارد نمودن کد دسترسی و خرید کارت اعتباری، انتخاب رشته 100 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته وارد نمایند. اما برای متقاضیان دانشگاه های سراسری، سایت سازمان سنجش محل اینترنتی انجام انتخاب رشته خواهد بود. قبل از آنکه 100 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته یا پیش نویس فرم انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا وارد نمایید، به نکات زیر توجه کنید: 1- آنالیز و استخراج کارنامه : محدوده رتبه ها و درصدها و نیز دانشگاه هایی که متقاضیان سال های قبل پذیرفته شده اند را به شما می دهد و یک نمونه عینی از نتایج انتخاب رشته است. بنابراین یک یا چند کارنامه سال های قبل را بررسی کنید و در صورتی که خود قادر به انجام این کار نیستید، از افراد آگاه کمک بگیرید. 2- اولویت انتخاب ها را بر اساس علاقه و نیز وضعیت کاریو شغلی و حتی ادامه تحصیل مهندسی هوافضا بچینید و این دو فاکتور را با توجه به اهمیت هر کدام از آنها برای خود سنجش کنید. 3- آموزش رایگان یا غیر رایگان، امکانات آموزشی و رفاهی و تعلق خوابگاه به شما در صورتی که نیاز به آن داشته باشید و نیز بعد مسافت و شرایط فرهنگی دانشگاه و شهر مورد نظری که انتخاب می کنید را بررسی نمایید. انتخاب های اول خود را بر طبق آنچه که می خواهید قبول شوید، بچینید و انتخاب های بعدی را بر طبق آنچه قبول می شوید. این اصول را مورد توجه قرار دهید و در انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا عملی نمایید تا انتخاب رشته ای حرفه ای داشته باشید.

ارشد رشته هوافضا را تا چه حد می شناسید؟

به جرأت نی توان گفت که کسب آگاهی و اطلاع از ارشد رشته هوافضا در زمان انتخاب این رشته تحصیلی در دوره ارشد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که تصمیم قطعی خود را برای ادامه تحصیل در این رشته در دوره ارشد گرفته اید با تماس با مشاوران تحصیلی آیدانیتو به طور کامل و جامع با این رشته تحصیلی آشنا شوید.

توصیه می کنیم به مقاله انتخاب رشته ارشد مهندسی پزشکی سراسری 98  نیز سربزنید
اگر سؤالی درباره انتخاب رشته ارشد مهندسی هوافضا ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *