آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد معماری 98
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد معماری

انتخاب رشته ارشد معماری 98

انتخاب رشته ارشد معماری 98

رشته معماری از رشته های گروه هنر کارشناسی ارشد می باشد. با توجه به ارزش های هنر معماری در جامعه اسلامی، رشته معماریدر دانشگاه های سراسری و آزاد کشور به دسته های مختلف تقسیم شده است ، تا با جزئیات بیشتر و دقیق تر به آنها پرداخته شود. معماری در 6 رشته ارائه شده است و از جمله رشته های پر طرفدار و جذاب از نظر داوطلبان کارشناسی ارشد و سایر مقاطع می باشد. با توجه به برگزاری آزمون ارشد در تاریخ ششم و هفتم اردیبهشت، انتخاب رشته ارشد از اهمیت ویژه ای برای داوطلبان ارشد 98 برخوردار است. در این مقاله به موضوع انتخاب رشته ارشد معماری 98 پرداخته شده است و برای کسب اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته صحیح در این مقاله همراه ما باشید. برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی توانسته اند معدل بالا بگیرند و ارشد بدون کنکور برایشان امکان پذیر است.


زمان انتخاب رشته ارشد معماری 98

قبل از بیان هر موضوعی بهتر است از زمان انتخاب رشته ارشد معماری 98 مطلع شوید تا فرصت انتخاب رشته سال 98 را از دست ندهید. بهتر است از زمان و انتخاب رشته ارشد معماری 98 مطلع شوید تا فرصت انتخاب رشته سال 98 را از دست ندهید . طبق اعلام سازمان سنجش، زمان انتخاب رشته ارشد معماری 98 در دهه دوم خردادماه 1398 انجام می شود و داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد بعد از مشاهده اعلام نتایج در صورت مجاز شدن می توانند در انتخاب رشته ارشد معماری 98 شرکت کنند.

نحوه انتخاب رشته ارشد معماری 98

همان طور که گفته شد در نیمه اول خردادماه، داوطلبان عزیز می توانند نتایج آزمون ارشد 98 خود را مشاهده کنند. در صورتی که در کارنامه منتشر شده، در دوره روزانه و غیر روزانه، مجازبه انتخاب رشته شده باشند، در دوره ه ی مجاز شده، انتخاب رشته را انجام می دهند. برای انتخاب رشته ارشد معماری98 داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org و در صورت انتخاب رشته آزاد به سایت azmoon.org مراجعه می کنند و پس از تأیید مشخصات درج شده وارد مرحله انتخاب رشته می شوند. برای انتخاب رشته، داوطلبان معماری مجاز به وارد کردن 100 کد رشته می باشند. داوطلبانی که مجاز به هر دو دوره سراسری و آزاد شده اند، می توانند برای هر دوره 100 انتخاب مجزا داشته باشند و با توجه به ادغام آزمون ارشد سراسری و آزاد، تمامی مراحل تا اعلام نتایج به صورت هماهنگ مشاهده می شود. اما در مرحله انتخاب رشته، راه دو دانشگاه از هم جدا می شود.

عوامل مؤثر در انتخاب رشته صحیح و منطقی

داوطلبان کارشناسی ارشد معماری 98، قبل از انجام انخاب رشته از عوامل مؤثر در انتخاب رشته  صحیح و منطقی مطلع شوید. همان طور که اطلاع دارید، انتخاب رشته کارشناسی ارشد از مراحل حساس و تأثیرگذار در آینده شغلی و تحصیلی شما می باشد. بنابراین با بی توجهی و سهل انگاری، فرصت آینده تحصیلی خوب را از خود دریغ نکنید. در ضمن با توجه به این موضوع که دانشگاهی که داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد شرکت می کنند. در دوره ی دکتری حائز اهمیت است. به داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر (دکتری) را دارند، توصیه می شود در انتخاب دانشگاه خود دقت بالایی داشته باشند.
میدانید که میتوانید بدون دادن هیچ آزمونی وارد دانشگاه در رشته پرستاری شوید؟ پرستاری بدون کنکور راهی برای رسیدن به اهداف بی سختی است.

اما عوامل مؤثری که در انتخاب رشته داوطلبان تأثیر خواهد گذاشت را در ادامه مشاهده می کنید:

  • آنالیز کارنامه
آنالیز کارنامه داوطلبانی که در سال گذشته در کارشناسی ارشد معماری نتایج مطلوبی را کسب کردند و مقایسه رتبه آنان با رتبه کسب شده خود می تواند دید کلی راجع به نحوه ی انخاب رشته و انتخاب دانشگاه به شما کمک کند. اما تنها آنالیز کارنامه داوطلبان کارشناسی ارشد معماری سال های گذشته، معیار خوبی برای انتخاب رشته نیست. بعد از تحلیل کارنامه، نیاز به توجه به مسائلی که در ادامه خواهید دید، دارید.
  • ظرفیت دانشگاه ها
با توجه به اینکه ظرفیت دانشگاه ها در سال های مختلف یکسان نمی باشد و ممکن است تغییرات زیادی داشته باشد، بعد از بررسی و تحلیل کارنماه در مقایسه با رتبه ی خود، به میزان ظرفیت های سال 98 و سال های گذشته توجه داشته باشید. ممکن است رتبه ای که در سال گذشته در دانشگاه مد نظر شما موفق به پذیرش شده باشد، در سال 98، به دلیل کاهش ظرفیت دانشگاه صادر ارائه رشته معماری (یا افزایش ظرفیت) در این سال در همان دانشگاه قبول نشود.
  • اولویت بندی انتخاب ها
یکی از مسائل مهم در انتخاب رشته، اولویت بندی رشته و دانشگاه ها بر اساس معیارهای صحیحی می باشد. برای اولویت بندی از موارد گفته شده در ادامه مقاله استفاده کنید.
  1. علاقه مندی به رشته
  2. کیفیت آموزشی دانشگاه
  3. بازار کار رشته و گرایش مورد نظر
  4. هزینه و شهریه دانشگاه
  5. مسیر دانشگاه
  6. ظرفیت دانشگاه ها

آیا شناخت کافی از ارشد رشته معماری دارید؟

بی شک یکی از مهم ترین موضوعات در زمان انتخاب رشته ارشد معماری داشتن شناخت کافی نسبت به این رشته تحصیلی دانشگاهی است. در صورت تصمیم به انتخاب این رشته تحصیلی رفتهاد اما اطلاعات کافی را از ارشد معماری ندارید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در نهایت توصیه می کنیم اطلاعات جامع تری را با مطالعه مقاله انتخاب رشته ارشد به دست بیاورید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد معماری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *