آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته محیط زیست (علوم انسانی)

انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98

انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98

انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98

انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98، موضوعی است که در این مقاله مشاهده خواهید کرد. رشته محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد، از رشته های گروه علوم انسانی می باشد که در سه گرایش در دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می شود، تمامی فارغ التحصیلان از تمامی رشته ها مجاز به انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98 می باشند. گرایش های محیط زیست شامل موارد زیر است:
  1. برنامه ریزی محیط زیست
  2. مدیریت محیط زیست
  3. آموزش محیط زیست

 

در انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98، توجه به کد رشته و کد ضریب های هر گرایش اهمیت دارد و داوطلبان عزیز که قصد انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98 را دارند، جدول زیر را مشاهده کنند. در انتخاب رشته کارشناسی ارشد محیط زیست 98، کد رشته و کد ضریب هر رشته و گرایش مورد نظر وارد می شود. از این جهت باید به کد ضریب های هر گرایش توجه کنند.

رشته محیط زیست -1146

نام گرایش

کد ضریب

برنامه ریزی محیط زیست

1

مدیریت محیط زیست

1
آموزش محیط زیست

2

موضوع انتخاب رشته برای تمامی داوطلبان ارشد محیط زیست حائز اهمیت است. از این جهت که داوطلب با سهل انگاری و بی توجهی به انتخاب رشته آینده تحصیلی خود را با خطر مواجه می کند. برای انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98، شرایطی وجود دارد که در این مقاله به طور مفصل به آن پرداخته شده است. زمان انتخاب رشته ارشد محیط زیست، نحوه انتخاب رشته محیط زیست 98، داوطلبان مجاز شده به انتخاب رشته محیط زیست 98، شرایط انتخاب رشته، مباحثی هستند که در این مقاله مشاهده خواهید کرد. برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد حتما نیاز به کنکور دادن ندارید اگر معدل دوره قبل شما یعنی کارشناسی بالا و قابل قبول دانشگاه مورد نظر باشد شما را از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور ثبت نام میکنند.

زمان انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98

طبق اعلام سازمان سنجش، انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98 در دهه دوم خردادماه انجام می شود و داوطلبان عزیزی که قصد انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98 را دارند، می توانند با مشخص شدن تاریخ دقیق انتخاب رشته از جانب سازمان سنجش، در این مقاله از روز و ساعت انتخاب رشته مطلع شوند. انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98، همزمان اعلام نتایج آزمون ارشد، می باشد و داوطلبان بعد از مشاهده کارنامه خود می توانند، انتخاب رشته ارشد را انجام دهند.

نحوه و شرایط انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98

داطولبان بعد از مشاهده کارنامه خود از سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org می توانند اقدام به انتخاب رشته کنند.  داوطلبان برای انتخاب رشته 100 کد رشته را می توانند وارد کنند که به ترتیب اولویت وارد می شود.
داوطلبانی که قصد انتخبا رشته ارشد محیط زیست آزاد 98 را دارند، بعد از مشاهده کارنامه ی خود در سایت سازمان سنجش، برای انتخاب رشته به سایت دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه خواهند کرد. هر دو دسته داوطلبان ارشد محیط زیست سراسری و آزاد، 100 کد رشته را وارد می کند که توصیه می کنیم درج کد رشته ها و بر اساس اولویت های مشخص شده باشد. برای داشتن انتخاب رشته اصولی، فعالیت های زیر مورد توجه قرار می گیرد:
  • اطلاع از ظرفیت دانشگاه های پذیرنده دانشجو در رشته محیط زیست 98 و اطلاع از تغییر ظرفیت ها در سال 98
  • مقایسه رتبه و کارنامه خود با کارنامه و رتبه قبولی داوطلبان سال گذشته ارشد محیط زیست با در نظر داشتن کاهش و یا افزایش ظرفیت
  • اولویت بندی شخصی که شامل موارد زیر است:

اولویت بندی گرایش و رشته های انتخابی:

  • علاقه
  • استعداد
  • بازار کار
این یک پارگراف را مخصوص کسانی مینویسم که به رشته پرستاری علاقه دارند اما نمیدانند که میتوانند از طریق پرستاری بدون کنکور تحصیل کنند و به دانشگاه بروند. با کلیک روی لینک بیشتر بدانید.

اولویت بندی دانشگاه های انتخابی بر اساس:

  • هزینه ی هر دانشگاه و دوره
  • مسیر دانشگاه و شهر
  • کیفیت دانشگاه و سطح علمی دانشگاه که در مقطع دکتری و مصاحبه دکتری تأثیرگذار خواهد بود.

آیا آشنایی کافی را با ارشد محیط زیست دارید؟

انتخاب رشته ارشد محیط زیست در مرحله اول نیاز مبرمی به شناخت این رشته تحصیلی دارد.در صورتی که تمایل به انتخاب رشته محیط زیست را برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دارید و اطلاعات و آگاهی کافی را از این رشته تحصیلی ندارید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید تا پاسخ کلیه سؤالات خود را در این رابطه بدانید.

 

 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد 98 بزنید.
اگر سؤالی درباره انتخاب رشته ارشد محیط زیست 98 ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *