آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد فیزیک 98
انتخاب رشته ارشد فیزیک

انتخاب رشته ارشد فیزیک 98





انتخاب رشته ارشد فیزیک 98

انتخاب رشته ارشد فیزیک 98 مهمترین اقدام داوطلبان بعد از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد فیزیک است. اهمیت این موضوع به ارتباط انتخاب رشته در زندگی و تحصیل فرد باز می گردد. از این رو انتخاب رشته ارشد فیزیک 98 برای داوطلبان می بایست اصولی و حرفه ای بر اساس دیدی واقع بینانه و درست باشد که در ادامه به آن بهتر می پردازیم.

زمان انتخاب رشته ارشد فیزیک 98

زمان انتخاب رشته ارشد فیزیک 98 دهه دوم خردادماه است. در این بازه زمانی داوطلبان دانشگاه های آزاد و سراسری می بایست به منظور انجام انتخاب رشته ارشد فیزیک 98 اقدام کنند. تمدید این مهلت غیر قابل پیش بینی است از این رو انجام به موقع انتخاب رشته ارشد فیزیک 98 ضروری است.

شرایط انتخاب رشته ارشد فیزیک 98

شرایط انتخاب رشته ارشد فیزیک 98 برای کلیه داوطلبان انتخاب رشته ارشد فیزیک 98 یکسان است و به این صورت می باشد که داوطلبان دارای حد نصاب و میانگین لازم در هر یک از دانشگاه های شبانه، پیام نور، آزاد، غیر انتفاعی و روزانه و پردیس خودگردان می توانند در انتخاب رشته ارشد فیزیک 98 شرکت کنند و دارای شرایط انتخاب رشته ارشد فیزیک 98 هستند.

نحوه انتخاب رشته ارشد فیزیک 98

انتخاب رشته به صورت کاملاً اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش برای علاقه مندان به دانشگاه های سراسری و سایت آزمون برای متقاضیان دانشگاه آزاد انجام می شود. متقاضیان دانشگاه آزاد می بایست کارت اعتباری انتخاب رشته ارشد فیزیک 98 را نیز خریداری نمایند و با ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد 100 کد رشته محل را وارد فرم انتخاب رشته اینترنتی نمایند. در پایان انتخاب رشته رسید انتخاب رشته برای داوطلب صادر می شود که عدم دریافت آن به منزله عدم تایید انتخاب رشته خواهد بود.

انتخاب رشته گرایش های ارشد فیزیک 98

مجموعه فیزیک دارای 6 گرایش یا کد ضریب است که شامل: 1- گرایش فیزیک 2- گرایش مهندسی هسته ای 3- گرایش فناوری پلاسما   4- گرایش مهندسی سیستم های انرژی   5- گرایش نانوفیزیک و 6- گرایش آموزش فیزیک است. برای گرایش آموزش فیزیک جذب دانشجو تنها برای دانشگاه های تربیت دبیر رجایی، فرهنگیان و دیگر مراکز مربوط به آموزش و پرورش است. برای انتخاب رشته گرایش های ارشد فیزیک 98، توجه به فاکتورهای مهمی همچون علاقه، موقعیت شغلی، اعتبار و شرایط دانشگاه های مورد نظر، بعد مسافت و نیز ظرفیت های پذیرش اهمیت دارد. شرایط دانشگاهها را می توانید از دفترچه انتخاب رشته مطالعه کنید یا درباره آنها در اینترنت جست و جو کنید. همچنین از دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاههای موردنظر نیز می توانید اظلاعات به دست بیاورید. به جز دوره روزانه ، دیگر دوره ها از دانشجویان شهریه دریافت می کنند و میزان آن با توجه به هر دانشگاه متفاوت خواهد بود.  از این رو قبل از انتخاب رشته گرایش های ارشد فیزیک 98 به این موارد توجه داشته باشید. در کنار این نکته به آنالیز کارنامه داوطلبان سالهای قبل نیز توجه کنید و بر اساس آن و رتبه و درصدهایی که کسب کرده اید، از دانشگاه و گرایشی که احتمالاً پذیرفته خواهید شد اطلاع کسب کنید. مقاله انتخاب رشته ارشد 98 را نیز اینجا بخوانید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *