انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد مهندسی عمران

انتخاب رشته ارشد عمران – راه و ترابری 98

انتخاب رشته ارشد عمران - راه و ترابری 98

 

انتخاب رشته ارشد عمران – راه و ترابری 98

در این مقاله انتخاب رشته ارشد عمران – راه و ترابری 98 را بررسی می کنیم. مهندسی عمران در مجموعه مهندسی عمران با کد 1264 قرار دارد. مهندس عمران دارای 11 گرایش است که همگی کد ضریب 1 دارند. بنابراین در کارنامه آزمون ارشد تنها یک کد ضریب و یک رتبه مشخص شده است. البته لازم به ذکر است که رتبه داوطلب برای دوره روزانه و غیر روزانه جداگانه مشخص می شود. همچنین یک رتبه به نام رتبه داوطلب در سهمیه داریم که در صورتی که دارای سهمیه هستید، می توانید از آن استفاده کنید. در گرایش راه و ترابری اصول ساخت راه، طراحی مهندسی راه های ارتباطی، زیر سازی مدیریت و نگه داری جاده ها و تحلیل های ترافیکی مورد مطالعه قرار می گیرد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در پروژه های عمران، راه، راه آهن، فرودگاه، حمل و نقل و ترابری مشغول به کار شوند. دانشجویانی که معدل کارشناسی را بالا گرفته اند از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه ثبت نام میشوند.

زمان انتخاب رشته ارشد عمران-راه و ترابری

پس از منتشر شدن نتایج کنکور کارشناسی ارشد عمران-راه و ترابری و مشاهده کارنامه آزمون توسط داوطلبان افراد مجاز به انتخاب رشته امکان انتخاب رشته های تحصیلی را در دوره غیر روزانه و روزانه و ثبت تمامی کد رشته های دلخواه خود را دارند. حتماٌ در جریان هستید که به علت وقوع سیلی مهیب و وحشتناک در شماری از شهرهای ایران برای ورودی های امسال یعنی سال 98 آزمون کارشناسی ارشد عمران-راه و ترابری آزاد و سراسری دیرتر از سال های قبل برگزار شد.  در نتیجه شاهد برگزاری انتخاب رشته ارشد عمران- راه و ترابری از تاریخ نوزدهم تیر ماه تا بیست و پنجم تیر ماه بودیم. ولی برای سال آینده احتمالاٌ در دهه دوم خرداد ماه شاهد برگزاری انتخاب رشته ارشد عمران-راه و ترابری هستیم. 

نحوه انتخاب رشته ارشد عمران-راه و ترابری

تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران-راه و ترابری بعد از مطالعه کامل دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد منتشر شده توسط سایت سازمان سنجش باید اقدامات لازم را برای انتخاب رشته ارشد عمران راه و ترابری انجام دهند. جهت کسب اطلاعاتی کامل و دقیق در رابطه با نحوه انتخاب رشته ارشد عمران-راه و ترابری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

نکات مهم در انتخاب رشته

برای داشتن انتخاب رشته ارشد عمران – راه و ترابری 98 درست، باید نکات مهم در انتخاب رشته را در نظر بگیریم. حال به بررسی این نکات می پردازیم.

علاقه

مهم ترین نکته در انتخاب رشته، علاقه شماست. بهتر است گرایشی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. زیرا شما می خواهید تا چند سال در آن زمینه تحصیل و کار کنید. بنابراین دوست داشتن و توانایی فردی لازم را داشتن اهمیت دارد. در بالا کمی گرایش راه و ترابری را توضیح دادیم تا از علاقه خود به این گرایش اطمینان یابید. حالا که بحث از علاقه به رشته است یک خبر خوب برای کسانی که به پرستاری علاقه مند هستند داریم. داوطلبان عزیز از طریق پرستاری بدون کنکور میتوانید وارد دانشگاه شوید.

بازار کار

بهتر است قبل از انتخاب گرایش بازار کار آن را نیز ارزیابی کنید، تا بعد از تحصیل بتوانید کار مورد علاقه خود را پیدا کنید. فارغ التصحیلان این گرایش در پروژه های عمرانی راه سازی می تواننند مشغول به کار شوند.

دانشگاه

رتبه علمی دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید نیز حائز اهمیت است. ما به شما پیشنهاد می کنیم از دانشگاه هایی که رتبه علمی بالاتری دارند، شروع به انتخاب رشته کنید. رتبه علمی دانشگاهتان آینده علمی شما را می سازد. در اینجا چند دانشگاه برتر را نام می بریم: دانشگاه شریف، دانشگاه امیرکبیر، علم و صنعت از دانشگاه های خوب در رشته عمران هستند.

هزینه ها

برای اینکه در زمان تحصیل با مشکل مواجه نشوید، بهتر است شرایط مالی تان را با شهریه ها بررسی کنید. دقت کنید برای پذیرفته شدن نوبت دوم (شبانه) خوابگاه تعلق نمی گیرد.

انتخاب رشته

در صورتی که در کد ضریب 1 مجاز شده اید، می توانید انتخاب رشته کنید. برای انتخاب رشته دوره روزانه نیاز به مجاز شدن در دوره روزانه می باشید. اگر در وضعیت داوطلب برای دوره های غیر روزانه مجاز شده اید، می توانید به انتخاب رشته در دوره شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد بپردازید.

قبولی سال های قبل

در زیر چند رتبه و محل قبولی برای گرایش راه و ترابری  آمده است:
رتبهدورهدانشگاهشهر
223روزانهتهرانتهران
326روزانهعلم و صنعتتهران
357روزانهعلم و صنعتتهران
2081روزانهسمنانسمنان
5844پردیس خود گردانعلم و صنعتتهران

دانشگاه آزاد

شما می توانید 100 انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد داشته باشید. فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سراسری جداست و بعد از انتخاب رشته سراسری فرم انتخاب رشته آزاد ارایه می شود. در این مقاله انتخاب رشته ارشد عمران – راه و ترابری 98 مورد بررسی قرار گرفت.
ما به شما پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات دقیق تر مقاله انتخاب رشته ارشد 98 را نیز مطالعه کنید.
رای انتخاب رشته ارشد عمران- راه و ترابری با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *