آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98
انتخاب رشته علوم اطلاعاتی

انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98





 

انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98

رشته علوم اطلاعاتی که به بررسی و شناسایی و نیز حفظ و بازیابی اطلاعات به منظور حفظ امنیت یک جامعه می پردازد از رشته های دارای شرایط خاص در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد است. منتقاضیانی که کنکور ارشد را پشت سرگذاشته اند و با توجه به احراز شرایط انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی، قصد دارند انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98 را انجام دهند، لازم است از زمان، شرایط، گرایش ها و نحوه انجام انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98 مطلع باشند تا بتوانند یک انتخاب رشته حرفه ای داشته باشند. بدین منظور در ادامه به همین مباحث ضروری خواهیم پرداخت.

زمان و شرایط انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98

زمان انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98، دهه دوم خردادماه است. این در مهلت تعیین شده لازم است داوطلبان در صورت شرایط انتخاب رشته با ورود به سامانه انتخاب رشته اقدامات لازم را انجام دهند. امکان تمدید مهلت مقرر وجود ندارد. بنابراین متقاضیان می بایست در تاریخ اعلام شده انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98 را انجام دهند. شرایط انتخاب رشته مربوط به وضعیت داوطلبان در کارنامه اولیه است. بر این اساس متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و حد نصاب لازم برای هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد را به دست آورده اند دارای شرایط انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98 هستند. منظور از دانشگاه های سراسری دوره های روزانه، غیر انتفاعی، شبانه، پیام نور، پردیس خودگردان و مجازی است. رعایت این اصول منجر به انجام انتخاب رشته منطقی با نتایج منطقی خوهد شد.

انتخاب رشته گرایش های ارشد علوم اطلاعاتی 98

مجموعه علوم اطلاعاتی از دو گرایش بیوتروریسم و علوم جرم شناسی امنیتی تشکیل شده است. هر یک از این دو گرایش به عنوان کد ضریب در کنکور دارای ضریب دروس امتحانی متفاوتی هستند. این رشته فقط برای دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی که وابسته به وزارت اطلاعات است، دانشجو جذب می کنند وفقط متقاضیان مرد می توانند در انتخاب رشته آن شرکت کنند. شرایط عمومی برای ارشد علوم اطلاعاتی شامل: تابعیت جمهوری اسلامی، اعتقاد عملی به ولایت فقیه و دین اسلام است و تمامی داوطلبان مرد دارای مدرک کارشناسی تأیید شده می توانند برای ورود به این رشته اقدام کنند. شرایط یژه و اختصاصی این رشته به روند جذب و گزینش باز می گردد: از این رو داوطلبان بعد از انتخاب رشته از طریق داننشگاه به مصاحبه دعوت می شوند. برای انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98 علاوه بر شرایطی که ذکر کردیم، توجه به نکات زیر نیز اهمیت دارد.
  1. آنالیز یک یا چند نمونه کارنامه سالهای قبل به منظور کسب اطلاع از حداقل و حداکثر رتبه ها ودرصدهای لازم جهت ورود به هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد
  2. توجه به علاقه و نیز ترتیب بندی اولویت ها بر اساس تناسب رتبه و اعتبار دانشگاه های انتخابی. چینش این اولویت ها باید بر اساس نکته های گفته شده باشد. اولویت های یک داوطلب فقط برای وی بررسی می شود و اولویت های اول تمامی داوطلبان با هم بررسی نخواهد.
  3. برآورد شرایط و ضوابط دانشگاه های مورد نظر از نظر فاصله تا محل سکونت، امکانات علمی و رفاهی و ارائه خوابگاه به دانشجویان شهرستان)، ظرفیت های ورودی و نیز میزان شهریه از نظر نوع دانشگاه است. به جز دوره روزانه بقیه دوره ها شهریه دریافت میکنند.
  4. کمک از افراد آگاه و با تجربه که در زمینه انجام درست انتخاب رشته ارشد موفق بوده اند و در پایان به سهمیه ها هم توجه کنید و اگر از دانشگاه دوره لیسانس خود راضی هستید و حد نصاب لازم برای انتخاب رشته آن را کسب کرده اید، از آن غافل نشوید.

دانشگاه های پذیرنده ارشد علوم اطلاعاتی

در زمان انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی شناخت دانشگاه های پذیرنده این رشته تحصیلی واقعاٌ حائز اهمیت است. در صورت داشتن تصمیم قطعی برای انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی و عدم اطلاع از دانشگاه های پذیرنده با مشاوران تحصیلی برجسته آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد بزنید.
اگر سؤالی درباره انتخاب رشته ارشد علوم اطلاعاتی 98 ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *