آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 98
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد زیست سلولی مولکولی

انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 98

انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 98

مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی در مقطع کارشناسی ارشد در 9 گرایش ارائه شده است. در ادامه می توانید رشته ها، گرایش ها و کد ضریب هر رشته را مشاهده کنید. اما اگر خواستید که از طریق ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور وارد دانشگاه شوید حتما با مشاورین ما تماس حاصل نمائید.


رشته

گرایشکد ضریب
زیست شناسی سلولی و مولکولی

1

ژنتیک

2
میکروبیولوژی

1- میکروب های بیماری زا

2- صنعتی

3- بیوسیستماتیک و بوم شناسی

4- محیطی

3

بیوشیمی

4
بیوفیزیک

5

زیست فناوری

1- میکروبی

2- مولکولی

6

3- دریا

7

4- صنعت و محیط زیست

6

ریززیست فناوری

1
آموزش زیست شناسی

2

نانو بیوممتیک (نانو زیست الهام)

8

لازم به ذکر است تنها دانشگاه های فرهنگیان، تربیت دبیر شهید رجایی و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، رشته آموزشی زیست شناسی با کد ضریب 2 را ارائه می کنند. در این مقاله با توجه به اهمیت انتخاب رشته به موضوع انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکلولی 98 پرداخته شده است. داوطلبان عزیز برای کسب اطلاع از جزئیات زمان انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 98، نحوه انتخاب رشته، شرایط انتخاب رشته و عوامل مؤثر در انتخاب رشته و عوامل مؤثر در انتخاب رشته اصولی، در این مقاله با آیدانیتو همراه باشید.

زمان انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی را بدانید

با توجه به زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش، زمان انتخاب رشته همزمان با اعلام نتایج آزمون کتبی ارشد و در تاریخ دهه دوم خردادماه می باشد. داوطلبان برای انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی در تاریخ اعلام شده، اقدام به ثبت نام خواهند کرد. زمان دقیق انتخاب رشته ارشد مشخص نشده است. در صورت اعلام زمان دقیق تر در این مقاله مشاهده خواهید کرد.

پرستاری بدون کنکور از جمله رشته هایی است که میشود در ایران بدون هیچ آزمونی وارد دانشگاه شوید و در این رشته تحصیل کنید.

نحوه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به رتبه کسب شده داوطلبان می باشد، رتبه داوطلبان ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی با توجه به تراز علمی آن ها در آزمون و تعداد پاسخ های صحیح و ضریب هر سؤال محاسبه می شود.
داوطلبان برای انتخاب رشته ارشد به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه می کنند، لازم به ذکر است داوطلبانی که قصد انتخاب رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد 98 را دارند، بعد از مشاهده کارنامه در سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته به سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه خواهند کرد.
داوطلبان هر دو دوره برای انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکلولی 98 مجاز به درج 100 کد رشته می باشند که بر اساس اولویت از شماره 10 تا 100 این انتخاب ها انجام می شود. با توجه به این موضوع که در انتخاب رشته ارشد دو کد رشته و کد ضریب درج خواهد شد، بنابراین توجه به کد ضریب هر رشته و هر گرایش اهمیت ویژه ای دارد.

شرایط انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی را بدانید

داوطلبانی که رتبه قابل قبول در دوره های روزانه و غیر روزانه را کسب کرده اند، می توانند در انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکلولی 98 دوره های مجاز شده انتخاب رشته ی خود را انجام دهند، از این جهت می توان گفت شرط انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی، رتبه قابل قبول و مجاز شدن به انتخاب رشته در کارنامه ارشد می باشد.
قبل از انتخاب رشته ارشد، نیاز است به مواردی توجه کنید که در ادامه مشاهده خواهید کرد:
  • ظرفیت پذیرش دانشگاه های ارائه دهنده زیست شناسی سلولی و مولولی
  • رتبه کسب کرده در آزمون ارشد
  • تحلیل کارنامه داوطلبان سال گذشته
  • توجه به تغییر ظرفیت ها در سال 98
  • اولویت بندی رشته ها و دانشگاه ها

برای اولویت بندی به موارد زیر توجه کنید:

  • علاقه به رشته
  • بازار کار رشته
  • مسیر و هزینه دانشگاه
  • سطح علمی دانشگاه

دانشگاه های ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی

داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی پیش از انتخاب این رشته تحصیلی باید با دانشگاه های پذیرنده آن نیز آشنا شوند. پس در صورت داشتن تصمیمی قطعی به انتخاب رشته دانشگاهی زیست شناسی سلولی و مولکولی و داشتن علاقه به این رشته تحصیلی و عدم اطلاع از دانشگاه های پذیرنده آن با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

 

در نهایت پس از بررسی دقیق انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد زیست شناسی جانوری  بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *