آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98
انتخاب رشته ارشد برق

انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98






انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98

در این مقاله می خواهیم انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98 را بررسی کنیم. رشته برق در گروه فنی و  مهندسی و مجموعه مهندسی برق با کد 1251 قرار دارد. مهندسی برق یکی از 14 رشته این مجموعه است. مهندسی برق دارای 13 گرایش و 6 کد ضریب است. گرایش افزاره های میکرو و نانو الکترونیک مانند مدارهای مجمتمع الکترونیک و سیستم های الکترونیک دیجیتال دارای کد ضریب 1 است. بنابراین برای انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98 باید رتبه خود در کد ضریب 1 را مد نظر قرار دهید. در رشته هایی که دارای چندین کد ضریب هستند، برای داوطلب در کارنامه برای هر کد ضریب یک رتبه تعریف شده است و همچنین رتبه در هر کد ضریب برای دوره روزانه و غیر روزانه متفاوت است و جداگانه است. در صورتی که دارای سهمیه هستید، می توانید رتبه داوطلب در سهمیه را برای کد ضریب 1 در نظر بگیرید. قبل از بررسی انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98 میخواهیم نگاهی اجمالی بر آن گرایش افزاره های میکرو و نانو الکتریک بیندازیم. گرایش فوق به بررسی حالت اتمی و مولکولی مواد نیمه هادی و مکانیک کوانتوم الکترونیک نوری می پردازد و یکی از گرایش های در حال رشد و توسعه در جهان است. در این گرایش به طراحی قطعات الکتریکی مانند سنسورها و لیزرها نیز پرداخته می شود. اما بیشتر تمرکز بر روی خواص موارد و نیمه هادی ها می باشد. با پیشرفت علم و دانش جای کار و محدوده فعالیت گرایش افزاره های میکرو و نانو الکترونیک نیز بیشتر می شود. اگر شما بر این گرایش علاقه دارید، می توانید آن را جزو انتخاب رشته های خود قرار دهید.

نکات مهم در انتخاب رشته

برای اینکه انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98 بهتری داشته باشید، نکات مهم در زمینه انتخاب رشته را به شما می گوییم.

علاقه شخصی خودتان

مهم ترین نکته در انتخاب رشته علاقه شماست. زیرا شما می خواهید در این رشته به تحصیل بپردازید و بعد از آن در آن زمینه مشغول به کار شوید. بنابراین علاقه خود را در اولویت قرار دهید. چون در اینجا به انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98 می پردازیم. فرض را بر آن می گذاریم که این گرایش مورد علاقه شماست.

دانشگاه

نکته مهم دیگر در انتخاب رشته دانشگاه است. اگر به دانشگاه خاصی علاقه دارید و فقط می خواهید در آن دانشگاه تحصیل کنید که هیچ اما در غیر این صورت به رتبه بندی دانشگاه ها توجه کنید. پذیرش شما در دانشگاهی که رتبه علمی مناسبی دارد، آینده شما را تضمین می کند. برای انتخابی دقیق تر در اینجا 10 دانشگاه برتر در ارشد برق را برایتان نام می بریم. لازم است بگوییم پذیرش در دانشگاه های برتر نیاز به رتبه های بهتر نیز دارد. اما شما 100 انتخاب دارید و می توانید شانس خود را امتحان کنید:
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه صنعتی امیر کبیر
  • دانشگاه علم و صنعت
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه صنعتی اصفهان
  • دانشگاه صنعتی شیراز
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه شهید بهشتی
علاوه بر رتبه علمی برخی از دانشگاه های دارای شرایط خاصی می باشند. در زمان انتخاب رشته خود به ستون توضیحات دفترچه توجه کنید و در صورتی که شرایط نوشته شده در انتهای دفترچه حتماً شرایط را مطالعه کنید. برای مطالعه شرایط می توانید به سایت سنجش مراجعه و در قسمت شرایط (قسمت آخر) دفترچه را دانلود کنید

بازار کار

شما بعد از اتمام تحصیلیتان می خواهید وارد بازار کار شوید و یا در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهید که باز هم بعد از مدتی وارد بازار کار می شوید. بنابراین بهتر است از الان بازار کار رشته خود را بررسی کنید. گرایش افزاره های الکترو و نانو الکترونیک در جهان و کشورهایی که پیشرو در صنعت الکترونیک هستند، بسیار اهمیت دارد. اما برای بازار کار ایران متفاوت است. بنابراین بهتر است برنامه ای برای آینده خود داشته باشید تا راحت تر بتونید انتخاب رشته کنید. البته شما می توانید به عنوان مهندسی برق در زمینه عمومی برق وارد بازار کار شوید. در هر صورت پیدا کردن کار مناسب بسته به ظرفیت علمی شما و توانایی هایتان دارد.

دانشگاه های پذیرنده ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک

دانشگاه های بسیاری در دوره های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و آزاد در این گرایش دانشجو می پذیرند که بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 98 این دانشگاه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.
دانشگاهروزانهشبانه
ارومیه74
بناب12
تبریز96
تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان5
شهید رجایی5
تربیت مدرس 4
تفرش4
تهران14
جامع امام حسین (ع)15
حکیم سبزواری87
رازی6
سمنان202
سیستان  و بلوچستان6
شاهد810
شهید بهشتی84
چمران5
شیراز8
صنعتی امیرکبیر54
جندی شاپور11
خواجه نصیر الدین طوسی1312
سهند2012
شاهرود88
صنعتی شریف7
صنعتی شیراز6
کرمانشاه15
مالک اشتر55
نوشیروانی بابل53
علم و صنعت ایران83
کردستان52
گیلان52
گلستان52
لرستان51
  در این مقاله به بررسی انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98 پرداختیم.

بهترین دانشگاه های پذیرنده ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک

در بالا به ذکر دانشگاه های پذیرنده ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک برای شما دوستان عزیز داوطلب پرداختیم. اما آیا شما دوست داوطلب مایل به انتخاب رشته ارشد برق-افزاره های میکرو و نانو الکترونیک از لیست بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته تحصیلی در دروه ارشد مطلع هستید؟ در صورت عدم اطلاع و نیاز به دانستن لیست بهترین دانشگاه های ارائه دهنده ارشد برق-افزاره های میکرو و نانو الکترونیک با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. 

برای اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته شما میتوانید مقاله انتخاب رشته ارشد 98 را نیز مطالعه کنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98 ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


1 دیدگاه در “انتخاب رشته ارشد برق- افزاره های میکرو و نانو الکترونیک 98

  1. khal گفت:

    سلام خوبید ببخشید من برق میخونم میخوام مهندس هسته ای قبول شم باید حداکثر رتبه چند باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *