آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد باستان شناسی آزاد 98
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته باستان شناسی

انتخاب رشته ارشد باستان شناسی آزاد 98






انتخاب رشته ارشد باستان شناسی آزاد 98

با توجه به ادغام ثبت نام و برگزاری کنکور ارشد آزاد و سراسری، متقاضیان هر دو دانشگاه یک مسیر را تا زمان اعلام نتایج اولیه طی می کنند. هر دو گروه شرکت کننده نتایج اولیه و کارنامه کتبی خود را لازم است در سایت سازمان سنجش مشاهده نمایند. از این مرحله به بعد مسیر این دو نوع داوطلبان از هم جدا می شود و برای انتخاب رشته ارشد باستان شناسی آزاد 98، متقاضیان به سایت ازمون داشنگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org می بایست مراجعه نمایند. شرایط، نحوه و نیز نکات مهم برای انتخاب رشته ارشد باستان شناسی آزاد 98 را در دنباله مطلب ادامه می دهیم.

شرایط انتخاب رشته ارشد باستان شناسی آزاد 98

برای انتخاب رشته ارشد باستان شناسی آزاد لازم است داوطلبان دارای شرایطی باشند. بدین معنی که بر طبق کارنامه اولیه و نتایج درج شده در آن، داوطلب حد مجاز لازم برای انتخاب رشته در هر یک از کد ضریب های رشته باستان شناسی را کسب کرده باشد. بر این اساس در کارنامه آنها مقابل فیلد نتیجه برای دوره های غیر روزانه، عبارت مجاز می باشید درج گردیده باشد. داوطلبانی دارای این ضابطه می توانند انتخاب رشته ارشد باستان شناسی دانشگاه آزاد را انجام دهند.

نحوه انتخاب رشته ارشد باستان شناسی آزاد 98

بعد از رویت کارنامه کتبی در سایت سازمان سنجش برای مجاز شدگان انتخاب رشته دانشگاه آزاد کد دسترسی قید می شود و لازم است با ورود به سایت آزمون دانشگاه آزاد و وارد نمودن کد دسترسی، کارت اعتباری انتخاب رشته را خریداری نمایید. بعد از خرید کارت انتخاب رشته، با وارد کردن شناسه آن، کد دسترسی و رمز ثبت نام در صفحه انتخاب رشته اینترنتی، با توجه به علاقه و سنجش و برآورد نکات و معیارهای انتخاب رشته ارشد باستان شناسی، 100 کد رشته محل را درج کنند. در صورتی که داوطلب در زمان و تاریخ تعیین شده که دهه دوم خردادماه است، اقدام به انتخاب رشته ننماید، به معنای انصراف او قلمداد خواهد شد.

چگونگی انتخاب رشته اصولی ارشد باستان شناسی آزاد 98 را انجام دهیم؟

در انتخاب رشته ارشد، یک رشته با مجموع گرایش های آن که دارای کد ضریب هستند، وجود دارد. کد ضریب ها همان گرایش های رشته باستان شناسی هستند. رتبه های داوطلب ممکن است در هر یک از این کد ضریب ها متفاوت باشد. چرا که ضریب دروس برای هر کدام متفاوت است. از این رو داوطلبی از یک کد ضریب رتبه تک رقمی دارد اما در کد ضریب دیگر اصلاً مجاز نشده است. توجه به ظرفیت های پذیرش در هر یک از کد ضریب ها نیز اهمیت دارد و بر طبق تعداد پذیرش شوندگان، می بایست اولویت ها را در فر مانتخاب رشته وارد کرد. نکته بعدی، بررسی و مطالعه کارنامه قبول شدگان سالهای گذشته است. از این طریق می توانید دانشگاه هایی که در آن ها پذیرفته خواهید شد را به صورت احتمالی حدس بزنید و برطبق درصدهایی که آن داوطلبان در کد ضریب های مورد نظرتان زده اند، برای قبولی آماده شوید یا اینکه تا سال بعد منتظر بمانید. سهمیه ها و نیز شرایط اختصاصی هر یک از دانشگاه ها نیز باید مورد توجه داوطلبان قرار گیرد. شرایط دانشگاه ها چه به لحاظ مادی و چه بعد مکانی و جغرافیای آن، برای یک دانشجو مهم هستند و لازم است قبل از درج اولویت ها و ترتیب بندی آنها به این نکات توجه شود. علاقه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی که در کد ضریبی داوطلب پذیرفته شد که به آن علاقه ای ندارید، نمی توان موفقیت آینده وی را در آن رشته متصور شد و اتفاقاً رشته باستان شناسی از جمله رشته هایی است که در آن علاقه و انگیزه نقش مهمی در پشتکار و موفقیت فرد ایفا می کند.
در این مقاله به بررسی انتخاب رشته ارشد باستان شناسی آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد باستان شناسی سراسری بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته ارشد باستان شناسی آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *