آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد و سراسری 99
انتخاب رشته ارشد

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد و سراسری 99

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

اصول و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

در این مقاله به مقطع کارشناسی و جزییات آن پرداخته ایم. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد که پیش نیاز آن فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی است به دو طریق کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، امکان پذیر می باشد. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد، دو سال است و از طریق آزمون ارشد همگانی پذیرش دانشجو در این مقطع انجام می شود و مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، دوره ای شش تا هفت ساله است و پیش نیاز ورود به این مقطع، داشتن مدرک دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی می باشد. با توجه به اهمیت و ارزش انتخاب رشته در این مقاله به طور مفصل راجع به اصول و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد صحبت خواهیم کرد. ولی اگر داوطلبی بخواهد که اصلا کنکور ندهد ما میتوانیم از طریق ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور کمکش کنیم.


نحوه انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد 99

بعد از مرحله دیدن نتیج کار خود، داوطلبان پس از مشاهده کارنامه منتشر شده از جانب سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در نهم خرداد ماه در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند فرم انتخاب رشته را تکمیل مینمایند. لازم به ذکر است انتخاب رشته ارشد آزاد 98 حدود یک هفته پس از اعلام نتایج انجام خواهد شد. داوطلبان در انخاب رشته خود مجاز به درج 100 کدرشته میباشند اما نحوه ی چینش کد رشته ها خود مسئله ای مهم در تکمیل فرم ثبت نام است که در ادامه با نحوه انخاب رشته و چینش رشته های آشنا خواهید شد. وارد کردن کد رشته به براساس شانس قبولی اشتباهی بزرگ است که مانع بزرگی برای ورود به دانشگاه میشود. بنابراین با اطلاعات کامل وارد مرحله انتخاب رشته شوید.قبل از انتخاب رشته سراغ دفترچه انتخاب رشته در دهم خرداد ماه منتشر خواهد شد بروید و از سهمیه ها امتیازات و شرایط شرکت در انتخاب رشته مطلع شوید. برای انتخاب انتخاب رشته نیاز است رشته و دانشگاه های مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید، در ادامه عواملی که در انتخاب رشته مورد بررسی قرار خواهند گرفت را مشاهده خواهید کرد. بهتر است تا در زمینه ز هم بی اطلاع نباشید.
  • انتخاب رشته با در نظر گرفتن رتبه ی کسب شده داوطلبان کارشناسی ارشد 99، از مسئله های مهم و تأثیرگذار در نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد می باشد.
  • انتخاب دانشگاه هایی که سطح علمی بالایی را دارند فراموش نکنید.
  • توجه به ظرفیت های ارائه دانشگاه های سراسری و آزاد در رشته های مورد نظر داوطلبان و مقایسه ظرفیت ها با رتبه ی کسب کرده می تواند در انجام انتخاب رشته منطقی در رشته و دانشگاه، به داوطلب کمک کند.
  • آنالیز و بررسی کارنامه داوطلبان کارشناسی ارشد در سال های گذشته و مطلع شدن از وضعیت پذیرش دانشگاه از نکات مهم در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 است.
داوطلبان عزیز با توجه به افزایش یا کاهش ظرفیت ها و آنالیز کارنامه داوطلبان سال های گذشته و سپس بررسی رتبه ی خود با توجه به شرایط گفته شده، می توانند دانشگاه های مد نظر و قابل قبولی را برای خود در نظر بگیرند. از آنجایی که در مقطع کارشناسی، با کسب رتبه قبولی داوطلبان ،50 درصد از راه موفقیت را طی خواهند کرد توصیه میکنیم با انجام انتخاب رشته هوشمندانه و اصولی به موفقیت کامل دست پیدا کنید.
آیا میدانید که پرستاری بدون کنکور امکان پذیر است؟ کلیک کنید تا همه ی اطلاعات را به شما بدهیم.
در اولویت بندی رشته ها و دانشگاه ها در مرحله ی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 چه عواملی مؤثر هستند؟ در اولویت بندی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 بهتر است به مواردی که در ادامه ذکر می شود، توجه کنید.
  • ظرفیت های دانشگاه ها در ارائه رشته مورد نظر داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد
  • علاقمندی به رشته های درج شده در انتخاب رشته
  • اطلاع از هزینه های دوره های مختلف سراسری و دانشگاه آزاد – غیرا نتفاعی و …
  • توجه به رتبه کسب شده و ظرفیت رشته مورد نظر
  • توجه به مسیر دانشگاه های انتخاب شده
  • توجه به سطح علمی و کیفیت آموزشی دانشگاه های انتخاب شده
  • اطلاع از بازار کار رشته های مورد نظر و آینده شغلی آن
  • استعداد و توانایی ورود به رشته انتخاب شده
داوطلبان عزیز با توجه به نکات گفته شده می توانند انتخاب دقیق و درستی داشته باشند و از  آینده ی شغلی خود، در آینده نگرانی نداشته باشند. برای جلوگیری از این قبیل نگرانی ها مطالبی در مورد مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری هم بخوانید.

نحوه بررسی انتخاب های داوطلبان ارشد

در این مقاله با تأکید بسیار در مورد اولویت بندی رشته ها و دانشگاه ها رو به رو شدید.با این جزییات تا حدودی می توانیدبا اطمینان ناتخاب رشته کنید. دلیل این تأکید نحوه ی بررسی انتخاب های داوطلب در دفترچه انتخاب رشته می باشد. داوطلبان کارشناسی ارشد که مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98، شده اند. برای انتخاب رشته 100 گزینه پیش رو خواهند داشت. بررسی انتخاب رشته داوطلب در کارشناسی ارشد از گزینه اول انتخابی شروع می شود. اگر ظرفیت رشته و دانشگاه مورد نظر به دست داوطلبانی که رتبه ی بهتری از شما را کسب کرده باشند، پر شده باشد، انتخاب دوم شما مورد بررسی قرار می گیرد و اگر باز هم ظرفیت پر شده باشد، انتخاب های بعدی شما به ترتیب گزینه های وارد شده مورد بررسی قرار می گیرد تا جایی که به ظرفیت خالی با توجه به رتبه کسب شده برسند. بری کمی تنوع مطالبی در باره مشاوره تحصیلی تلفنی بخوانید.

شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

یکی از مهم ترین موارد قابل بررسی در اصول و نحوه ی انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99، اطلاع از شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد می باشد. داوطلبان کارشناسی ارشد، برای تحصیل در این مقطع در ابتدا نیاز به کسب مدرک کارشناسی دارند و بعد از آن می توانند ثبت نام آزمون ارشد را انجام دهند و در صورتی که در اعلام نتایج ارشد، مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه و سایر دوره ها بودند، می توانند انتخاب رشته و دانشگاه را بر اساس اولویت انجام دهند. بنابراین داوطلبان برای موفقیت در انتخاب رشته نیازمند تلاش برای کسب رتبه برتر هستند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته 99

این طور اطلاعات را آموزش پرورش اعلام می کند. طبق اعلام سازمان سنجش در دهه ی دوم شهریورماه 1399، انتخاب رشته کارشناسی ارشد آغاز می شود. تاریخ انتخاب رشته ارشد از 12 شهریور ماه داوطلبان عزیز قبل از شروع به انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید. مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کارشناسی ارشد را نیز برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه بفرمایید.

در سال های گذشته بقیه داوطلبان با رتبه شما در چه رشته، گرایش و چه دانشگاهی قبول شدند؟

بسیار حائز اهمیت است که بدانید با رتبه ای که کسب نمودید، در چه رشته، گرایش و دانشگاه هایی قبول خواهید شد. زیرا اطلاعات کافی در این زمینه به شما کمک می کند تا حرفه ای تر انتخاب رشته کنید! در انتخاب رشته حرفه ای عوامل بسیاری مورد بررسی قرار می گیرند که در نهایت با حذف گزینه های ناکارآمد، منجر به انتخاب بهترین گزینه می شود. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از اینکه داوطلبان در سال های گذشته با رتبه شما در چه رشته، گرایش و چه دانشگاهی پذیرفته شده اند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

می دانید اگر بخواهید در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود قبول شوید چه حدود رتبه ای نیاز دارید؟

سعی کنید خیلی دقیق و با دقت جلو بروید. یکی دیگر از مواردی که بایستی به آن دقت کنید این است که بدانید برای اینکه در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان قبول شوید، باید چه رتبه ای را کسب کرده باشید. بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی از حدود رتبه، انتخاب های خود را با انتخاب گزینه های بسیار پرت، می سوزانند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از اینکه برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان به چه حدود رتبه ای نیاز دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نکات مهم در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

برای موفقیت در پذیرش دانشگاه ها و رعایت اصول و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99، لازم می دانیم شما را به مطالعه ی نکات مهم در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دعوت کنیم. تا بر اثر سهل انگاری و عدم توجه شما به نکات گفته شده، فرصت تحصیل در مقطع کارشناسی را از دست ندهید.
  • توجه به زمان و تاریخ های درج شده در دفترچه (زمان انتخاب رشته، زمان انتشار دفترچه راهنما و…)
  • مطالعه کامل دفترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته
  • توجه کد رشته و کد ضریب گرایش های مورد نظر
  • رعایت مواردی که در انتخاب رشته منطقی به شما کمک می کند.
در نهایت پس از اصول و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله معرفی گرایش های ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه اصول و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد و سراسری 99

  1. داریوش گفت:

    سلام
    با رتبه ۱۱۷ منطقه دو ،کدام دانشگاه تهران در رشته بالینی میتونم قبول بشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ احتمال قبولی شما در دوره روزانه دانشگاه خوارزمی و شاهد تهران و شبانه شهید بهشتی وجود دارد.

  2. محسن گفت:

    سلام من در سهمیه 5 درصدی 30 و در سهمیه ازاد 240 شدم . هرچی فکر میکنم به نظرم با سهمیه ازاد شانس قبولی در دانشگاه مورد نظرم بیشتره چون 240 نفر در 70 درصد ظرفیت به نظر بهتر قبول میشه تا 30 نفر در 5 درصد ظرفیت .
    از طرفی در دفترچه انتخاب رشته نوشته که ظرفیت هر کلاس اگر با توجه به سهمیه از 5/. بیشتر باشه اعمال میشه یعنب مثلا یک رشته در دانشگاه تهران که 8 نفر ظرفیت دارد اگر 5 درصد را حساب کنیم از 5/. کمتر میشود و یعنی هیچ ظرفیتی اختصاص نمیابد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بله در رشته محل هایی که ظرفیت پذیرش پایین است، عملاً سهمیه 5 درصدی تاثیر چندانی ندارد.

  3. فاطمه گفت:

    سلام. اگر طبق انتخاب های ابتداییم روزانه یا شبانه قبول شم و در انتخاب بعدیم یک رشته روزانه یا شبانه که مصاحبه داره زده باشم، بررسی میشه؟
    حقیقتش میخوام رشته روزانه یا شبانه ک مصاحبه نداره رو اول بزنم که از قبولیم مطمئن باشم چون به هر حال مصاحبه ریسک داره! اما دلم میخواد تو مصاحبه هم شانسمو امتحان کنم.
    نحوه بررسی سنجش و اولویت بندی ما برای رشته هایی که مصاحبه داره باید چجوری باشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، در پاسخ به سوال اولیه تان، خیر اول بایستی مصاحبه دارها زده شوند. اولویت باید این جوری باشد که اول تمامی مصاحبه دارها را بزنید و بعد بدون مصاحبه ها.

  4. دانیال گفت:

    سلام رشته علوم تربیتی رتبه ۳۸۳ تو سهمیه با آخرین رتبه مجاز ۳۰۷۲ گرایش تاریخ و فلسفه چه شهرایی احتمال قبولی دارم..؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ احتمال قبولی شما در دوره های روزانه ای مانند دانشگاه ملایر، شهید باهنر کرمان و شبانه علامه طباطبایی و دانشگاه اصفهان وجود دارد.

  5. Ghazal گفت:

    سلام من با رتبه ۹۳ صنایع غذایی کدوم دانشگاه روزانه میتونم قبول بشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ احتمال قبولی شما در دانشگاه های سطح 1 پایین است ولی در کل دانشگاه های کشور احتمال قبولی برای شما وجود دارد.

  6. هیراد گفت:

    سلام با رتبه 2 در سهمیه 25 درصدی و 27 در آزاد شانس قبولی روزانه تهران چقدر است؟ سپاس

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ در سهمیه 25% احتمال خیلی زیاد و در بدون سهمیه به سایر اطلاعات مندرج در کارنامه نیاز است.

  7. HoseinGhasemi گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    عذرخواهی میکنم وقتتون رو میگیرم
    یه سوال از محضر شریفتون دارم
    اینکه بنده دانشگاه امام حسین را الویت دهم و الان برای مصاحبه پذیرفته شدم اگر در مصاحبه قبول بشم تکلیف اولویت های بالاترم چی میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. اگر شما دوست گرامی در مصاحبه قبول شوید الویت های بالاتر شما نیز مورد بررسی قرار می گیرند. پس از انجام بررسی های لازم مشخص می شود که شما هم در رشته های متمرکز و هم در رشته های نیمه متمرکز امکان ادامه تحصیل را دارید. در این زمان حق انتخاب با شماست که در کدام نوع از رشته ها ادامه تحصیل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *