آیدانیتو > اقامت دائم آلمان بعد از تحصیل
مهاجرت به آلمان

اقامت دائم آلمان بعد از تحصیل






 


اقامت دائم آلمان بعد از تحصیل

کشور صنعتی آلمان یکی از توسعه یافته ترین و ثروتمندترین کشورهای اروپایی است. نظام سیاسی، اقتصادی و آموزشی این کشور در سطح خیلی بالایی قرار دارد و هر ساله هزاران نفر به منظور سفر توریستی، تحصیل، کار و…. وارد این کشور می شوند.

تجربه سفر به آلمان یا زندگی کردن در این کشور، تجربه بسیار لذت بخشی است. آلمان کشوری است با آدم ها و فرهنگ های متنوع و فرصت های بی شمار. شهرهای این کشور فوق العاده اند و طبیعتش بسیار زیبا است. همه این ویژگی ها به علاوه اقتصاد پویا و امنیت شغلی موجب شده است که دانشجویان بین المللی زیادی تمایل داشته باشند که بعد از فارغ التحصیلی در این کشور ماندگار شوند.

دانشجویان بسیاری به دنبال اطلاعاتی در مورد اقامت دائم در آلمان هستند. در این مقاله تلاش کرده ایم که به موضوع اقامت دائم آلمان بعد از تحصیل بپردازیم.

شرایط اقامت دائم آلمان بعد از تحصیل

اگر هدف کسی از ورود به آلمان فقط سفر به این کشور باشد، نیازی به اجازه اقامت ندارد و با یک ویزای توریستی می توان 90 روز در این کشور بماند. اما اقامت بیشتر از 90 روز امکان پذیر نیست و به این منظور افراد باید به طریقی دیگر مثل مهاجرت کاری یا دریافت اجازه کار بعد از اتمام تحصیل در آلمان بمانند.

در حال حاضر تنها راه اخذ اقامت دائم آلمان بعد از تحصیل ، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری است. بر اساس قانون مجلس آلمان، متخصصان خارجی می توانند با دریافت کارت آبی ( بلوکارت ) مقیم این کشور شوند.

در واقع کارت آبی به کسانی تعلق می گیرد که شهروندان کشورهای دیگر باشند و بتوانند با توجه به تخصص شان در آلمان کار کنند.

کارت آبی مربوط به کسانی است که شغلی با در آمد سالیانه 46400 یورو پیدا کنند و از سازمان کار آلمان یک موافقت نامه بگیرند. متقاضیان این کارت یا باید مدرک دانشگاهی شان را دانشگاه های آلمانی گرفته باشند و در حالتی که در کشوری غیر از آلمان درس خوانده اند، مدرکشان را به تأیید سازمان های دولتی مرتبط برسانند.

 وقتی فردی از یک دانشگاه آلمانی فارغ التحصیل می شود، 18 ماه فرصت دارد تا کار پیدا کند و با دریافت اجازه اقامت 18 ماهه، به دنبال کار بگردد. اگر فرد بعد از فارغ التحصیلی فوراً پیشنهاد کار داشته باشد، نیازی به ویزای 18 ماهه ندارد.

در صورتی که متقاضی مشغول به کار شود می تواند برای اجازه اقامت یا کارت آبی در خواست کند. در صورت دریافت مجوز اقامت در آلمان، فرد فقط اجازه دارد شش ماه خارج از آلمان باشد و با دریافت بلوکات می تواند در اتحادیه اروپا کار کند و 12 ماه خارج از آلمان باشد.

اعتبار کارت آبی آلمان 4 سال است. اگر سطح زبان آلمانی صاحب کارت آبی B1 باشد، می تواند بعد از دو سال از تاریخ صدور این کارت، در خواست اقامت کند.

در این مقاله به موضوع اقامت دائم آلمان بعد از تحصیل پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «کار دانشجویی در آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کار و تحصیل در آلمان و دریافت اقامت این کشور، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *