اعلام نتایج آزمون دکتری

اعلام نتایج مرحله دوم دکتری 98





 

اعلام نتایج مرحله دوم دکتری 98

باتوجه به اهمیت اعلام نتایج دکتری و مضاحبه در این مقاله به موضوع اعلام نتایج مرحله دوم دکتری 98 پرداخته ایم.همان طور که مطلع هستید ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد در مقطع دکتری، شامل 2 مرحله اساسی می باشد و اولین مرحله آزمون کتبی دکتری است. معمولا یک هفته مهلت جهت ثبت نام برای داوطلبان وجود دارد. نتایج مرحله اول (کنکور دکتری) به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، در هفته آخر فروردین ماه 1398 منتشر می شود.

شرایط شرکت در مرحله دوم دکتری 98

همان طور که گفته شد، داوطلبان در هفته ی آخر فروردین ماه 1398 نتایج آزمون خود را در سایت سازمان سنجش مشاهده کنند، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند در نیمه ی اول اردیبهشت ماه 98 انتخاب رشته خود را آغاز کنند. داوطلبان دکتری همان طور که مطلع هستید، انتخاب رشته دکتری 98 از حساسیت ویژه ای برخوردار است. برای پذیرش شدن در مقطع دکتری، تراز علمی (نمره کل) کسب شده داوطلبان در آزمون دکتری مورد برسی قرار می گیرد. بنابراین داوطلبان در حین انخاب رشته به تراز خود و تراز قابل قبول دانشگاه ها توجه کنند تا در زمان اعلام نتایج مرحله دوم دکتری، موفق باشند. داوطلبان عزیز دکتری 98 می تواند با اعلام نتایج انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در هفته اول خردادماه از وضعیت انتخاب رشته ی خود مطلع شوند. داوطلبان دکتری 98 میتوانند برای موفقیت بیشتر در انتخاب رشته از مشاوران با سابقه و دانشجویان موفق دکتری کمک بگیرند. داوطلبان باید دانشگاه هایی که تراز کسب شده داوطلب در بازه ی تراز قابل قبول دانشگاه ها است را انتخاب کنند تا فرصت خود را از دست ندهند. داوطلبانی که در انتخاب رشته خود موفق شوند، خود را برای مرحله دوم دکتری یعنی مصاحبه دکتری سراسری 98 آماده خواهند کرد برای کسب اطلاع بیشتر از نحوه انتخاب رشته دکتری 98 به مقالات موجود در آیدانیتو مراجعه کنید.
مشاوران آیدانیتو پاسخگوی سؤالات شما در زمینه زمان و نحوه اعلام نتایج مرحله دوم دوره دکتری هستند. پس با آن ها تماس بگیرید.  

شرایط و زمان دعوت به مصاحبه دکتری 98

با توجه به مطالب فوق، همان طور که اطلاع پیدا کردید، در هفته ی اول خردادماه، نتایج انتخاب رشته مشخص خواهد شد و داوطلبانی که تراز قابل قبول دانشگاه ها را کسب کرده باشند، از سوی دانشگاه ها دعوت به مصاحبه می شوند. در لیستی دانشگاه های دعوت شده ممکن است داوطلبانی که در تراز، عالی را کسب کرده اند، از جانب چند دانشگاه سراسری و آزاد دعوت به مصاحبه شوند و داوطلب هم مجاز است در صورت دلخواه در مصاحبه چند دانشگاه شرکت داشته باشد. اما نکته ای که در این مواقع حائز اهمیت است، توجه کردن به زمان و تاریخ دعوت به مصاحبه دانشگاه ها می باشد. هر دانشگاه به صورت مجزا از داوطلبانی که تراز قابل قبول دانشگاه را کسب کرده است، دعوت به مصاحبه می کنند و تاریخ دقیق مصاحبه از جانب همان دانشگاه دعوت کننده مشخص می شود. در صورتی که مصاحبه چند دانشگاه در یک روز باشد، داوطلبان باید دانشگاه هایی که اولویت بیشتری دارد را انتخاب کنند. در صورتی که داوطلبان به هر دلیلی به مصاحبه دانشگاه نرسند، عمل او به نشانه انصراف از مصاحبه تلقی می شود و فرصت مجددی به وی داده نخواهد شد. از این رو به زمان مصاحبه دکتری توجه داشته باشید. با توجه به روال سال های گذشته در زمان دعوت به مصاحبه دکتری انتظار می رود دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه ها از هفته آخر خردادماه تا اواخر تیر انجام شود. مصاحبه دکتری در دانشگاه های سراسری پردیس خودگردان، آزاد، غیر انتفاعی در تاریخ های مشخص شده از جانب دانشگاه اعلام خواهند شد. داوطلبان دکتری 98 توجه داشته باشید که نتایج مرحله دوم تمامی دوره های سراسری در سایت سازمان سنجش اعلام می شود. طبق روال هر سال انتظار می رود اعلام نتایج مرحله دوم دکتری 98، (مصاحبه دکتری 98) درنیمه دوم شهریور ماه مشخص شود و داوطلبان نتایج مصاحبه را می توانند در سایت سازمان سنجش یا سایت دانشگاه آزاد اسلامی مشاهده کنند. نتایج دکتری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در اواخر فروردین ماه سال 98 اعلام می شود و زمان انتخاب رشته برای ورود به این دوره تحصیلی نیز به زودی شروع می شود. پس از انجام انتخاب رشته دکتری 98 باید در انتظار اعلام نتایج نهایی این آزمون و دعوت به مصاحبه بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان دعوت به مصاحبه دکتری و با توجه به موضوع این مقاله نتایج نهایی این مصاحبه طاقت فرسا می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

ثبت نام داوطلبان دکتری پس از مشخص شدن نتایج مرحله دوم دکتری 98

داوطلبانی که در اعلام نتایج مرحله دوم دکتری 98 موفق به قبولی و کسب امتیازام مصاحبه شوند، با مدارک مورد نیاز که از سوی دانشگاه ها مشخص می شود و به افراد پذیرفته شده اعلام می گردد، برای ثبت نام دکتری 98 به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام می کنند. زمان ثبت نام دکتری 98 را از دانشگاه های پذیرفته شده پیگیری کنید. امتیازات مرحله دوم با توجه به چه فعالیت هایی مشخص خواهد شد. داوطلبان برای موفقیت در زمان اعلام نتایج مرحله دوم (مصاحبه دکتری) به چه مواردی احتیاج دارند؟

سوابق علمی پژوهشی

مصاحبه و سنجش علمی
20%

30%

  20% امتیاز سوابق پژوهشی و آموزشی به فعالیت هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، بستگی دارد: جدول امتیازات پژوهشی که حداکثر 40 امتیاز خواهد داشت.

فعالیت

امتیازنحوه ارزیابی
مقالات علمی – پژوهشی مرتبط با رشته گواهی ثبت اختراع برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر22

هر مقاله تا 7 امتیاز

گواهی ثبت اختراع بین المللی تا 7 امتیاز و داخلی تا 5 امتیاز

برگزیدگی داخلی تا 2 و خارجی تا  7 امتیاز

مقالات علمی – ترویجی

6هر مقاله 2 امتیاز
مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر4

خارجی تا 2 امتیاز و داخلی 1 امتیاز

تألیف یا ترجمه کتاب

4 
کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد4

عالی تا 4 و بسیار خوب تا 2 امتیاز

  جدول امتیازات آموزشی که حداکثر 30 امتیاز خواهد داشت.

فعالیت

امتیازنحوه ارزیابی
معدل و کیفیت دانشگاه دوره کارشناسی6

طبق نظر کمیته مصاحبه کننده

معدل و کیفیت دانشگاه ها دوره کارشناسی ارشد

5طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
طول مدت تحصیلی دوره کارشناسی3

طبق نظر کمیته مصاحبه کننده

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد

3طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی5

رتبه 1 تا 3 ، 5  امتیاز،

رتبه 4 تا  6، 4  امتیاز،

رتبه 7 تا  9،  3  امتیاز

رتبه 10 تا 12،  2 امتیاز

 رتبه 13 تا 15، 1   امتیاز

مدرک زبان معتبر

8

 

اگر قبول نمی شوید، بخوانید!

اگر امسال در کنکور شرکت کرده اید، اما پس از انتخاب رشته، به مصاحبه دعوت نشده اید و یا به مصاحبه دعوت شده اید ولی مطمئنید که قبول نمی شوید، اصلا نگران نباشید چرا که راه های بسیاری پیش رویتان قرار دارد که می توانید ادامه تحصیل دهید. 

1) چرا به ادامه تحصیل در سال آینده فکر نمی کنید؟

اگر امسال رتبه مورد نظرتان را کسب نکرده اید یا در مصاحبه پذیرفته نشده اید، حتما یک جای کارتان می لنگیده! اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که امسال تجربه کسب کردید و با پیدا کردن نقاط ضعفتان می توانید در سال آینده موفق تر شوید. اما یادتان باشد که قبل از هر چیزی، به یک برنامه حرفه ای نیاز دارید که پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی مدون با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

2) درباره ی تکمیل ظرفیت چه می دانید؟

تکمیل ظرفیت یک فرصت استثنائی است که دانشگاه ها برای پر کردن صندلی هایشان در اختیار داوطلبان قرار می دهند. اگر در رشته مورد نظرتان قبول نمی شوید، امیدتان را از دست ندهید! ممکن است رشته و دانشگاه مورد نظرتان در مرحله تکمیل ظرفیت، اقدام به پذیرش دانشجو نمایند.

3) تحصیل بدون کنکور یک فرصت طلایی است…

|تحصیل بدون کنکور همان شانسی است که شاید یکبار در خانه مان را بزند. چرا که خواندن مجدد برای کنکور با این امید که در سال آینده قبول شویم یا نه، آسان نیست. از این رو اینکه بتوانیم بدون کنکور وارد دانشگاه شویم، فرصتی است که نباید به راحتی آن را از دست دهیم. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شرایط و ضوابط تحصیل بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. در این مقاله به تحلیل و بررسی اعلام نتایج مرحله دوم دکتری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به  نتایج نهایی دکتری 98 بزنید.
اگر سؤالی درباره نتایج مرحله دوم دکتری ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *