آیدانیتو > اعلام نتایج تیزهوشان لرستان 98
نتایج تیزهوشان

اعلام نتایج تیزهوشان لرستان 98

اعلام نتایج تیزهوشان لرستان 98

در این مقاله می خواهیم به موضوع اعلام نتایج تیزهوشان لرستان 98 بپردازیم. آموزش پرورش و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به منظور شکوفایی استعداد دانش آموزان با هوش و با استعداد، هر ساله آزمونی به نام آزمون تیزهوشان برگزار می کند. این آزمون برای ورود دانش آموزان به پایه های هفتم و دهم می باشد. با توجه به اهمیت تحصیلی و خواسته والدین برای پذیرفته شدن فرزندشان در مدارس با کیفیت عالی تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان بیشتر شده است.
مدارس تیزهوشان به واسطه جذب معلمان خبره و با سابقه دارای سطح علمی و آموزشی بالایی هستند. وجود امکانات رفاهی، توجه به جنبه های مختلف آموزشی مانند آزمایش، پژوهشی، کارگروهی و ورزش و همچنین داشتن شهریه کمتر از مدارس غیر انتفاعی از دیگر دلایل افزایش علاقه مندی افراد به پذیرش در این مدارس است. به سبب اهمیت مدارس تیزهوشان، بر آن شدیم تا شما را با جزئیات اعلام نتایج تیزهوشان لرستان 98 آشنا کنیم. در ادامه زمان اعلام نتایج تیزهوشان لرستان 98، شهریه مدارس تیزهوشان و اقدامات لازم برای قبولی در مدارس تیزهوشان را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان استان لرستان

یکی از چالش هایی که بعضی از افراد با آن مواجه می شوند تحصیل در مدارس تیزهوشان است. آزمون تیزهوشان به صورت سراسری همزمان در سراسر کشور در خردادماه برگزار می شود. داوطلبین 5 روز قبل از برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه خود را از سایتی که در آن اقدام به ثبت نام کرده اند دریافت می نمایند. شایان ذکر است که مشخصات داوطلب و نشانی حوزه امتحانی بر روی کارت ورود به جلسه ذکر می شود.

زمان اعلام نتایج مدارس تیزهوشان لرستان

زمان اعلام نتایج مدارس تیزهوشان نیز به صورت سراسری صورت می گیرد. زمان دقیق اعلام نتایج هنوز مشخص نشده است. اما طبق روال سالهای گذشته، اعلام نتایج در تیرماه حدوداً 20 روز پس از برگزاری آزمون اعلام می شود. زمان ثبت نام کتاب درسی را از مشاورین ما بپرسید.

آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. دانش آموزان می توانند پس از اعلام نتایج از طرف آموزش و پرورش با در دست داشتن اطلاعات کاربری نتایج آزمون خود را به صورت تلفنی از مشاورین دریافت نمایند. بدیهی است این امر از طریق سایت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و به هیچ عنوان دریافت نتایج زودتر از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست.

شرایط پذیرش ویژه دانش آموزان همزاد

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای داوطلبین دو یا چند قلو (همجنس یا ناهمجنس) شرایط خاص در نظر گرفته است. درصورتی که یکی از دانش آموزان موفق به پذیرش در مدرسه تیزهوشان انتخابی شود و دیگری 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در همان مدرسه را کسب کند، مدرسه آن دانش آموز را مازاد بر ظرفیت می پذیرد. مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه در این مسیر می تواند به شما کمک فراوانی کند.

ضوابط پذیرش در مدارس تیزهوشان

یکی از مزایای این مدارس این است که تمامی مراحل ثبت نام مدارس تیزهوشان به صورت اینترنتی انجام می شود. تمامی مراحل از طریق سایت سازمان استعدادهای درخشان -تیزهوشان (azmoon.medu.ir) صورت می گیرد. * دانش آموزانی که پایه هفتم و هشتم خود را در مدارس تیزهوشان گذرانده اند، می توانند با شرط معدل و بدون آزمون در مقطع بالاتر به تحصیل بپردازند.
  1. پذیرش دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان بر اساس رتبه کسب شده در آزمون است.
  2. داوطلبانی که در شهرستان سکونت فرد چند مدرسه دوره دوم استعدادهای درخشان دارند، می توانند 3 مدرسه (در یک شهرستان واحد) را انتخاب کنند. بهتر است انتخاب مدارس بر اساس اولویت ها باشد.

نحوه اعلام نتایج تیزهوشان

نتایج آزمون تیزهوشان به صورت سراسری و هماهنگ بین تمامی شهرستان ها در سایت سازمان استعدادهای درخشان اعلام می شود. پس از ورود به سامانه در سمت راست تصویر محل وارد کردن کد ملی و رمز ورود است. رمز ورود همان سریال شناسنامه می باشد. پس از ورود کد ملی و رمز ورود با کلیک کردن بر دکمه ورود کارنامه تان نمایش داده می شود. در ضمن در کادر نمایش داده شده، مشخصات شخصی داوطلب، وضعیت قبولی و مدیریت که همان کارنامه است، مشخص شده است.
اگر سؤالی درباره نحوه و زمان اعلام نتایج تیزهوشان استان لرستان ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم لرستان

چگونه نتایج را پیگیری کنیم؟ برای آگاهی از اعلام تیزهوشان ششم به هفتم لرستان ، بایستی در بازه زمانی معین به سایت سازمان استعدادهای درخشان (سمپاد) ، مراجعه نمایید. از آنجایی که زمان دقیق اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم لرستان هنوز مشخص نیست، می توان پیش بینی کرد که نتایج تیزهوشان ششم به هفتم لرستان از هفته سوم تیرماه از طریق سایت سازمان سمپاد hoosh.medu.ir اعلام شود.
بایستی به این نکته دقت داشته باشید که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم لرستان دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم لرستان ، به صورت اینترنتی ثبت نمایید. در ضمن پس از اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم لرستان ، اگر در یکی از انتخاب های خود در هنگام ثبت نام پذیرفته شده باشید ، بایستی در بازه های زمانی اعلام شده توسط مدرسه، با به همراه داشتن مدارک لازم به منظور ثبت نام، اقدام نمایید.

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم لرستان

مطابق تجربیات سال های گذشته، اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم لرستان حدوداً یک ماه پس از برگزاری آزمون و در سایت azmoon.medu.ir خواهد بود. با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم لرستان ، در صورت پذیرفته شدن، بایستی در بازه های زمانی تعیین شده توسط مدرسه،  به منظور ثبت نام به مدرسه مراجعه کنید، آگاهی از زمان اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم لرستان بیش از پیش اهمیت می یابد. شایان ذکر است که اگر اعتراضی به نتایج تیزهوشان نهم به دهم لرستان دارید، می توانید اعتراض خود را پس از اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم لرستان، به صورت اینترنتی ثبت نمایید.

شهریه مدارس تیزهوشان استان لرستان

آیا هزینه بسیار زیادی را باید برای تحصیل در این مداری بپردازیم؟ شهریه مدارس تیزهوشان 50% کمتر از مدارس غیر انتفاعی است. اما میزان دقیق آن برای سال 98 هنوز اعلام نشده است. در صورتی که پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان توانایی پرداخت شهریه را نداشته باشند، اصلاً جای نگرانی نیست. زیرا مدیریت مدارس این اجاره را دارند تا دانش آموزان با استعداد بی بضاعت را به صورت رایگان در مدارس بپذیرند.

اقدامات لازم بعد از اعلام قبولی تیزهوشان

دانش آموزانی که وضعیت آنها پذیرفته شده اعلام شده است. باید در زمان مشخص شده برای ثبت نام حضوری به مدارس مراجعه کنند. در غیر این صورت اسم دانش آموز از لیست مدارس حذف خواهد شد. دانش آموزان باید با در دست داشتن مدارک لازم به منظور ثبت نام، تا پایان مردادماه اقدام به ثبت نام کنند.

اعتراض به آزمون

در صورتی که دانش آموز به نتایج و سؤالات آزمون معترض است، می تواند در زمان مقرر ( 4 روز بعد از اعلام نتایج) از طریق سایت سازمان استعدادهای درخشان اقدام به اعتراض نماید.

لیست مدارس تیزهوشان استان لرستان

به طور کلی مدارس تیزهوشان استان لرستان عبارتند از: مدرسه تیزهوشان دخترانه فرزانگان مدرسه تیزهوشان پسرانه ابن سینا
  • نتایج آزمون تیزهوشان تنها در یک مرحله اعلام می شود و فاقد لیست ذخیره است.

بهترین مدارس تیزهوشان استان لرستان کدام است؟

تعداد مدارس تیزهوشان استان لرستان بسیار محدود و انگشت شمار است. اما آیا می دانید کدام مدرسه از بقیه بهتر است و کیفیت بالاتری دارد؟ در صورتی که به دنبال یافتن پاسخی مناسب، منطقی و دقیق برای این سؤال هستید می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

در نهایت پس از بررسی اعلام نتایج تیزهوشان لرستان 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله اعتراض به نتایج تیزهوشان 98 بزنید.
برای آگاهی از نتایج تیزهوشان خود می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *