آیدانیتو > کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی
مدیریت صنعتی

کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی






ارشد مدیریت صنعتی

رشته محبوب و پرطرفدار مدیریت صنعتی جزء شاخه های رشته مدیریت به شمار می آید. رشته ای که در آن موضوعاتی همچون تربیت و آموزش نیروی انسانی جهت اشتغال در انواع مؤسسات، شرکت های مختلف دولتی و خصوصی و سازمان ها مطرح می شود. کلیه دانشجویان مشغول به گذراندن دوره تحصیلی در رشته مدیریت صنعتی در طول دوران تحصیل خود اطلاعات کافی را در رابطه با نظریه های جدید در زمینه این رشته تحصیلی به دست می آورند و در جایگاه محقق و پژوهشگری کاردان و خبره اقدام به انجام پژوهش های مختلف می کنند. در میان توانمندی های ضروری برای گذراندن مقاطع مختلف تحصیلی در رشته مدیریت صنعتی می توان از مسائلی همچون داشتن آشنایی کافی از جانب داوطلبان با موضوعات نظری علم خاص و محبوب مدیریت صنعتی و یا حتی زمینه های جدید مطرح شده در این علم نام برد. در این مقاله، به بیان پاره ای توضیحات در رابطه با ارشد مدیریت صنعتی برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با ارشد مدیریت صنعتی به دست آورند. 

کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی

بی شک صنعت هر کدام از کشورها از جمله اساسی ترین و مهم ترین ارکان پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به حساب می آید. مدیریت بهینه و صحیح این قسمت اثرات بسیار تأثیر گذار و شایان توجهی را در ارتقاء رشد سطح زندگی و جامعه در برخواهد داشت. در کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی مقصد از آموزش و تربیت یک مدیر صنعتی لزوماً تربیت اشخاصی است که از استقلال فکری کافی در حوزه فعالیت خود برخوردار باشند و با تحلیل و بررسی عوامل مؤثر و مهم در جریان فعالیت کاری خود سعی در رفع مشکلات به کمک تصمیم گیری مطلوب و مناسب را داشته باشند.

ارشد رشته مدیریت صنعتی

ارشد رشته مدیریت صنعتی از شش گرایش مختلف تشکیل شده است. در زیر به ذکر این گرایش ها برای شما می پردازیم.

گرایش های ارشد مدیریت صنعتی

تولید و عملیات

تحقیق در عملیات

مدیریت کیفیت و بهره وری

مدیریت زنجیره تأمین

مدیریت عملکرد

 

در ادامه توضیحاتی را راجع به شماری از این گرایش ها خدمتتان عنوان می کنیم.

گرایش تولید و عملیات

از جمله مباحث مورد توجه در گرایش تولید و عملیات می توان به  استراتژیک صنعتی، مدیریت انتقال کیفیت و همین طور رفتارهای سازمانی اشاره کرد. هر فرد مایل به ادامه تحصیل در گرایش تولید و عملیات باید از مهارت های لازم را در حوزه های مختلفی همچون حل و تحلیل مسائل و مشکلات مدیریتی و مهارت و توانایی های تخصصی و عمومی برخوردار باشند.

اگر سوالی در زمینه ارشد مدیریت صنعتی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

گرایش مدیریت عملکرد

دانشجویان مشغول به تحصیل در گرایش مدیریت عملکرد باید مهارت و تبحر لازم را در زمینه مسائل همچون مدیریت منابع سازمانی و برنامه ریزی منابع عملکردی پیدا کنند و در نهایت به اشتغال به کار در مشاغل و صنایع مرتبط با مدیریت بپردازند.

گرایش تحقیق در عملیات

در میان مباحثی که دانشجویان گرایش تحقیق در عملیات با آن مواجه می شوند می توان از تحلیل آمار و مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته است. تجزیه و تحلیل مسائل مدیریتی در میان توانایی های ضروری برای ورود به این رشته تحصیلی قرار می گیرد.

منابع ارشد مدیریت صنعتی

هر فرد جهت ورود به ارشد مدیریت صنعتی موظف به مطالعه بهترین منابع است. در میان منابع معرفی شده جهت ورود به ارشد مدیریت صنعتی می توان به  تحقیق در عملیات به نویسندگی عقیله حیدری و تحلیل سیستم ها نوشته علی رضائیان و ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت اشاره کرد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد مدیریت صنعتی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله معرفی گرایش های ارشد مدیریت صنعتی بزنید.
اگر سوالی در زمینه ارشد مدیریت صنعتی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *