علوم پایه

ارشد علوم پایه





ارشد علوم پایه

در این مقاله، موضوع ارشد علوم پایه همراه شما هستیم. گروه علوم پایه یکی از گروه های آزمون ارشد است و با ارزش ترین رشته ها در این مجموعه قرار گرفته است.

رشته هایی که در ارشد علوم پایه قرار گرفته است شامل هر دو رشته شناور و اصلی می شود. شناور بودن رشته های علوم پایه به این معنا است که شما می توانید در دو رشته امتحانی ارشد علوم پایه شرکت کنید به این شرط که رشته اول شما جز رشته اصلی و رشته دوم جز رشته های شناور قرار بگیرد.

یکی دیگر از مواردی که در ارشد علوم پایه می توان به آن اشاره کرد، اجازه مجوز شرکت در آزمون ارشد علوم پایه است. شما می توانید با هر مدرک کارشناسی که مورد تأیید وزارت علوم باشد در آزمون ارشد علوم پایه شرکت کنید و هیچ محدودیتی برای شرکت در آزمون ارشد رشته های علوم پایه وجود ندارد. اگر قصد شما شرکت در آزمون ارشد علوم پایه است، باید از کنکور و دفترچه ثبت نام ارشد علوم پایه و زمان ثبت نام مطلع باشید. توجه داشته باشید که شما تنها می توانید در یک رشته اصلی و یک رشته شناور شرکت کنید بنابراین رشته یا رشته های مورد نظر خود را نیز انتخاب کنید.

دفترچه ارشد علوم پایه

دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم پایه همزمان با دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته سایر گروه ها منتشر می شود. دفترچه ثبت نام ارشد علوم پایه در آذرماه منتشر می شود و در این مرحله شما می توانید رشته امتحانی خود را برای آزمون ارشد انتخاب کنید. سپس برای آزمون ارشد ثبت نام می کنید. بعد از برگزاری آزمون ارشد و اعلام نتایج دفترچه انتخاب رشته ارشد علوم پایه توسط سازمان سنجش نشر می شود و شما می توانید بر اساس رشته و رتبه خود انتخاب کد رشته و محل کنید.

کنکور ارشد علوم پایه

ابتدا شما باید رشته مورد خود را از میان رشته های علوم پایه انتخاب کنید. سپس لازم است متناسب با دروس امتحانی خود، منابع لازم را تهیه کنید و برای کنکور ارشد علوم پایه آماده شوید. زمان برگزاری آزمون ارشد علوم پایه توسط سازمان سنجش اعلام می شود. در ادامه با رشته های ارشد علوم پایه را بررسی می کنیم تا شما بتوانید رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید.

رشته های ارشد علوم پایه

گروه علوم پایه یکی از گروه های امتحانی ارشد می باشد. این گروه در دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد بعد از گروه علوم انسانی قرار گرفته است. رشته های ارشد علوم پایه با کد 1201 شروع و با کد 1220 تمام می شود. در بین این کدها و در ارشد علوم پایه ما شاهد رشته های زیر هستیم. رشته های ارشد علوم پایه را به دو گروه رشته های اصلی و شناور تقسیم می کنیم.

مجموعه رشته های اصلی ارشد علوم پایه

ریاضی

زیست شناسی سلولی و مولکولی

فیزیک

آمار

شیمی

علوم زمین

 

مجموعه رشته های شناور ارشد علوم پایه

نوتونیک

ژئوفیزیک و هواشناسی

زیست شناسی گیاهی

زیست شناسی دریا

علوم کامپیوتر

زیست شناسی جانوری

علوم محیط زیست

اقیانوس شناسی فیزیکی

تاریخ و فلسفه علوم

مجموعه علوم اطلاعاتی

علوم شناختی

 

برای شرکت در آزمون ارشد علوم پایه مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را از دست ندهید.

اگر پیرامون رشته های ارشد علوم پایه سؤالی دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *