آیدانیتو > ارشد علوم تربیتی
علوم تربیتی

ارشد علوم تربیتی






ارشد علوم تربیتی

همان طور که در جریان هستید، بهترین و مناسب ترین راه جهت معرفی با هر یک از علوم ذکر ویژگی ها و ابعاد آن علم است اما این موضوع در رابطه با تعلیم و تربیت کمی متفاوت به نظر می رسد. این موضوع از اختلاف نظر دانشمندان این حیطه در ویژگی ها و ابعاد و همین طور ماهیت و ابعاد این علم نشأت می گیرد. ارائه تعریفی از علم تربیت درست همانند خود مفهوم تربیت بسیار مشکل، به نظر می رسد. در دایره المعارف ها به این موضوع اشاره شده است که تعلیم و تربیت یا پداگوژی ریشه یونانی دارد و وظیفه شخصی بوده است که مسئولیت هدایت و اداره کودکان را عهده دار بوده است. در رابطه با موضوع جذاب و بحث برانگیز تربیت شاهد ایجاد و راه اندازی رشته علوم تربیتی در مقاطع مختلفی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی سرتاسر کشور بودیم. در این مقاله، به بحث در مورد ارشد علوم تربیتی برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جالب و کاملی را در رابطه با ارشد علوم تربیتی به دست آورید.

ارشد رشته علوم تربیتی

رشته تحصیلی ارشد علوم تربیتی از جمله رشته های گنجانده شده در گروه علوم انسانی است که به موضوع جنبه های فراوان آموزش و پرورش انسان ها و علوم مرتبط با آن و همین طور مسئله یادگیری می پردازد. علاوه بر این، رشته علوم تربیتی وجوه بی شمار آموزش و پرورش من جمله تقویت و استفاده از نیروهای بدنی و فکری، رشد و تدریس را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.

راجع به مقطع ارشد علوم تربیتی باید خاطر نشان کنیم که فارغ التحصیلان گرایش های مختلف این رشته تحصیلی در درجه اول امکان استخدام در حوزه آموزش و پرورش را دارند. در میان اماکن مورد قبول جهت فعالیت و اشتغال به کار دانش آموختگان این رشته تحصیلی می توان از وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی یادکرد. علاوه بر این، کلیه فارغ التحصیلان ارشد علوم تربیتی در صورت داشتن سرمایه لازم امکان اخذ مجوز راه اندازی و تأسیس آمادگی و مهدکودک را به آسانی دارند.
مجموعه علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد از 9 رشته تحصیلی مختلف شامل علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی، تکنولوژی آموزشی و آموزش و بهسازی منابع انسانی تشکیل شده است. در این بین دو رشته از این رشته های تحصیلی یعنی تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش و علوم تربیتی شامل گرایش هایی نیز می شوند. به بیان دیگر رشته علوم تربیتی، سه گرایش آموزش و پرورش، پیش دبستانی، آموزش و پرورش ابتدایی و آموزش و پرورش تطبیقی را در بر می گیرد. علاوه بر این، رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش نیز گرایش تعلیم و تربیت را شامل می شود.

آزمون ارشد علوم تربیتی

آزمون ارشد علوم تربیتی بر طبق روال معمول در اردیبهشت ماه برگزار می شود. هر داوطلب، پس از اعلام نتایج اولیه باید اقدام به انتخاب رشته نماید. در نهایت، نتایج نهایی آزمون ارشد علوم تربیتی در دهه اول ماه شهریور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داوطلبان می رسد.

ارشد علوم تربیتی پیام نور

تحصیل در مقطع ارشد علوم تربیتی و در دانشگاه پیام نور به دو طریق پذیرش از راه شرکت در کنکور ارشد علوم تربیتی و آزمون فراگیر فراهم است. در روش اول، فرد در زمان تعیین شده برای ثبت نام اقدام به ثبت نام در ارشد علوم تربیتی در سایت سازمان سنجش می کند. در روش دوم، نیز ثبت نام در همین سایت و با پرداخت مبلغی معادل 70 هزار تومان انجام می شود. باید متذکر شویم که آزمون فراگیر در دی ماه هر سال برگزار می شود.

ارشد پیام نور علوم تربیتی

رشته علوم تربیتی در مقطع ارشد در شمار زیادی از دانشگاه های پیام نور ایران مورد تدریس قرار می گیرد. در این بخش از مقاله به ذکر دانشگاه های پذیرنده این رشته در مقطع ارشد می پردازیم.

ردیف

دانشگاه های پیام نور پذیرنده ارشد علوم تربیتی

1

دانشگاه پیام نور استان اصفهان – مرکز سمیرم

2

دانشگاه پیام نور استان تهران – واحد شهر جدید پردیس

3

دانشگاه پیام نور استان فارس – مرکز خرامه

4

دانشگاه پیام نور استان یزد – مرکز تفت

5

دانشگاه پیام نور استان اصفهان – مرکز زرین شهر

6

دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه – مرکز کرمانشاه

7

دانشگاه پیام نور استان تهران – واحد ری

8

دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی – مرکز مشهد

9

دانشگاه پیام نور استان تهران جنوب

10

دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی – مرکز ارومیه

11

دانشگاه پیام نور استان سمنان – مرکز گرمسار

در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد علوم تربیتی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله معرفی منابع ارشد علوم تربیتی بزنید.
اگر سوالی در زمینه ارشد علوم تربیتی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *