زیست شناسی جانوری

ارشد زیست شناسی جانوری






ارشد زیست شناسی جانوری

زیست شناسی جانوری یا همان بیولوژی جانوری از جمله رشته های علوم پایه به شمار می رود. رشته ای جذاب و خاص که طرفداران خودش را در میان دانشجویان و داوطلبان ورود به دانشگاه ها دارد. جالب است بدانید که واژه بیو به معنای زندگی به کار می رود و زیست شناسی جانوری سعی در بررسی، تحقیق و مطالعه پیرامون زندگی تمام جانوران دارد. هدف از ایجاد و راه اندازی زیست شناسی جانوری به وجود آوردن حیطه های مناسب و مساعد جهت شناخت علوم جانوری، برقرار کردن ارتباط صحیح آن با علوم مختلف و در نتیجه آموزش و تربیت متخصصان و کارشناسانی است که توانایی حل مسائل و  درک انواع مسائل بنیادی و پایه علوم جانوری را دارد و آشنایی کافی را با جنبه های کاربردی آن داشته باشند. در واقع می توان علم زیست شناسی جانوری را اقیانوسی بی کران از ناشناخته ها و شناخته ها دانست. در این مقاله، به ذکر مطالبی پیرامون ارشد زیست شناسی جانوری برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات خوب و کاملی را در رابطه با ارشد زیست شناسی جانوری به دست آورید.

گرایش های ارشد زیست شناسی جانوری

رشته زیست شناسی جانوری در مقطع کارشناسی ارشد سه گرایش متفاوت را در بر می گیرد. در زیر به ذکر این گرایش های شناخته شده برای شما عزیزان می پردازیم.

1-گرایش های سلولی و تکوینی زیست شناسی جانوری

2-گرایش سیستماتیک زیست شناسی جانوری

3-گرایش فیزیولوژی زیست شناسی جانوری

در ادامه به ارائه توضیحاتی هر چند کوتاه در مورد هر یک از گرایش های ارشد زیست شناسی جانوری برای شما عزیزان می پردازیم.
برای آگاهی از کلیه گرایش های ارشد زیست شناسی، بازار کار، بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید برای ادامه تحصیل بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

گرایش سلولی و تکوینی

در گرایش سلولی و تکوینی روند تکامل و رشد گونه های مختلف جانوران پیش از متولد شدن مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. در حقیقت، حیطه مطالعاتی این گرایش معروف بر روی جنین حیوانات و علل اثر گذار بر بافت ها و سلول های بدن وی قرار دارد. گرایش سلولی و تکوینی همواره به عنوان یکی از کاربردی ترین گرایش های زیست شناسی جانوری شناخته می شود.


گرایش سیستماتیک

باید به عرض برسانیم که امکان انجام پژوهش و تحقیق بر روی جانوران مختلف بدون شناختن و کسب اطلاع از روابط سیستماتیک بین آن ها وجود ندارد. هدف اساسی از ایجاد و راه اندازی این گرایش بررسی و مطالعه جانوران و همین طور تفاوت ها و شباهت ها، روابط تبارشناختی و بین گونه ای است. همین بررسی ها و شناخت ها است که موجبات طبقه بندی، رده بندی و نام گذاری موجودات مختلف می شود تا بدین ترتیب آگاهی و شناخت کامل تر و دقیق تری نسبت به آن ها به وجود آید.

گرایش فیزیولوژی

فیزیولوژی همواره به عنوان گرایشی شناخته شده و مهم در مجموعه زیست شناسی جانوری مطرح می شود. در صورت علاقه مندی به بررسی و مطالعه در مورد موجودات زنده همانند شیوه تعامل دستگاه های حیاتی بدن وی و همچنین عناصر سلولی می توانند به تحصیل در این گرایش روی آورید.

منابع ارشد زیست شناسی جانوری

در این بخش از مقاله بر حسب نیاز شما دوستان صلاح دانستیم که به ذکر شماری از منابع ارشد زیست شناسی جانوری برای شما دوستان می پردازیم.

نام درس

نام کتاب

مؤلف

انتشارات

تکوین جانوری

جنین شناسی

کاظم پور

 

بافت شناسی جانوری

دکترشمس لاهیجانی

 

جانورشناسی

جانورشناسی عمومی

دکترطلعت حبیبی

 

فیزیولوژی جانوری

جانورشناسی

منیژه کرمی

 

جانورشناسی مهره داران

جمشید درویش

 

جانورشناسی مهره داران

توماس اوور

 

زبان تخصصی و عمومی

Ascientific English text book for biology

عیسی جرجانی

علوم کشاورزی

مجموعه زیست شناسی

بیولوژی کمپل

  

در این مقاله به تحلیل و بررسی ارشد زیست شناسی جانوری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله معرفی گرایش های ارشد زیست شناسی جانوری بزنید.
اگر سوالی در زمینه ارشد زیست شناسی جانوری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *